روسیه و چین تحریم های جدید سازمان ملل علیه 5 شهروند کره شمالی را مسدود کردند

سازمان ملل: روسیه و چین شورای امنیت سازمان ملل را از اعمال تحریم‌ها علیه پنج مقام کره شمالی در واکنش به آزمایش‌های موشک بالستیک اخیر پیونگ یانگ ممانعت کردند، تصمیمی که توسط ایالات متحده مورد انتقاد قرار گرفت و به دنبال اعمال مجازات‌هایی برای نقش آنها در برنامه موشکی این کشور بود.
در نشست اضطراری شورای امنیت در روز پنجشنبه در مورد پرتاب چهار موشک بالستیک کره شمالی در دو هفته گذشته، ایالات متحده از 15 عضو شورا خواست تا بیانیه مطبوعاتی مختصری را تأیید کنند و یادآوری کنند که این پرتاب‌ها ناقض قطعنامه‌های شورا است و قویاً از پیونگ یانگ می‌خواهد که از شورای خود پیروی کند. تعهدات “و مشارکت در گفتگو برای خلع سلاح هسته ای”.
دیپلمات ها که خواستند نامشان فاش نشود، به دلیل تعطیلی جلسه شورا، گفتند چین، همسایه و متحد کره شمالی، با هرگونه بیانیه ای مخالف است.
قبل از شروع این نشست، لیندا توماس-گرینفیلد، سفیر ایالات متحده، بیانیه ای را برای خبرنگاران از هشت کشور قرائت کرد که در آن “رفتار غیرقانونی کره شمالی… تهدیدی برای صلح و امنیت بین المللی” خوانده شد.
این هشت کشور گفتند: «این پرتاب‌ها نشان‌دهنده عزم رژیم برای پیگیری برنامه‌های تسلیحات کشتار جمعی و موشک‌های بالستیک به هر قیمتی، از جمله به هزینه مردم خود است».
آمریکا، آلبانی، برزیل، فرانسه، ایرلند، ژاپن، امارات متحده عربی و بریتانیا از شورای امنیت خواستند تا در محکومیت نقض قطعنامه‌های کره شمالی متحد شود.
و آنها از کمیته شورای نظارت بر تحریم های سازمان ملل علیه پیونگ یانگ خواستند تا از تحریم های پیشنهادی دولت بایدن علیه پنج کره شمالی در هفته گذشته، پس از اعمال تحریم های آمریکا علیه آنها، حمایت کند.
در گذشته، شورا در مورد کره شمالی متحد بوده است، اما در روز پنجشنبه شورایی وحدت وجود نداشت.
توماس گرینفیلد، سفیر ایالات متحده، در پاسخ به سوالی درباره مسدود کردن تحریم‌های روسیه و چین علیه پنج کره شمالی، گفت هر کشوری که با تحریم‌ها مخالف باشد به کره شمالی «چک سفید» می‌دهد.
شورای امنیت سازمان ملل در ابتدا تحریم‌هایی را علیه کره شمالی پس از اولین آزمایش هسته‌ای آن در سال 2006 اعمال کرد و در پاسخ به آزمایش‌های هسته‌ای بیشتر و برنامه موشک‌های بالستیک پیچیده‌تر، آنها را سخت‌تر کرد.
در سال 2018، نیکی هیلی، سفیر ایالات متحده در سازمان ملل متحد گفت که تحریم ها تمام صادرات کره شمالی و 90 درصد تجارت این کشور را قطع کرده و مجموعه کارگرانی را که کره شمالی برای به دست آوردن ارز به خارج از کشور فرستاده بود، منحل کرده است – اما پیونگ یانگ موفق شده از برخی از آنها فرار کند. معیارهای.
چین و روسیه پیش‌نویس قطعنامه‌ای را در نوامبر منتشر کردند که در آن از شورای امنیت خواسته شد تا به مجموعه‌ای از تحریم‌ها علیه کره شمالی از جمله ممنوعیت صادرات غذاهای دریایی و منسوجات، سقف واردات فرآورده‌های نفتی تصفیه‌شده و ممنوعیت کار شهروندان این کشور به خارج از کشور و ارسال کالاهای خارجی پایان دهد. خانه درآمد خود را.
این کشور بر مشکلات اقتصادی در کره شمالی تاکید کرد و گفت این تحریم ها و سایر تحریم ها باید “با هدف افزایش معیشت مردم غیرنظامی” برداشته شوند.
وزارت خارجه کره شمالی نسبت به اقدام شدیدتر پس از اعمال تحریم‌های جدید آمریکا در هفته گذشته هشدار داد و روز پنجشنبه خبرگزاری مرکزی رسمی کره اعلام کرد که این کشور شروع مجدد «همه فعالیت‌های موقتاً تعلیق شده» را که در طول دیپلماسی خود با دولت ترامپ متوقف کرده بود، بررسی خواهد کرد. به نظر می رسد که این تهدیدی برای از سرگیری آزمایش مواد منفجره هسته ای و موشک های دوربرد باشد.
این خبرگزاری گفت که کیم جونگ اون رهبر کره شمالی ریاست جلسه دفتر سیاسی حزب حاکم کارگران را بر عهده داشت که در آن مقامات اهداف سیاستی را برای “تقویت فوری” قابلیت های نظامی برای مقابله با “حرکات خصمانه” آمریکایی ها تعیین کردند.