روسیه در روز “مقدس” مسکو حمله جدیدی به اوکراین انجام داد

مقامات گفتند که روسیه روز سه‌شنبه همزمان با جشن سالگرد شکست آلمان نازی در سال 1945، حمله جدیدی را به اوکراین آغاز کرد و پدافند هوایی اوکراین 23 موشک از 25 موشک شلیک شده را عمدتا به سمت کیف پایتخت منهدم کرد.
این حمله – پنجمین حمله در ماه مه – یک روز پس از آن انجام شد که روسیه بزرگترین گروه پهپادهای خود را در یک عملیات هوایی تازه که 10 روز پیش پس از سکون از اوایل ماه مارس آغاز کرده بود، پرتاب کرد.
مقامات نظامی گفتند که در حمله روز سه شنبه هیچ تلفات جانی و خسارات زیادی وارد نشده است.
سرهی پوپکو، رئیس اداره نظامی شهر کیف در اظهار نظری که در اپلیکیشن پیام رسان تلگرام منتشر شد، گفت: «همانطور که در جبهه بود، نقشه های متجاوز شکست خورد.
روسیه روز پیروزی را در روز سه‌شنبه جشن می‌گیرد، یکی از مهم‌ترین تعطیلات رسمی خود که هزاران نفر در خیابان‌های میدان سرخ مسکو صف می‌کشند تا رژه نظامی را تماشا کنند که در ساعت 07:00 به وقت گرینویچ تنظیم شده است و به سخنرانی ولادیمیر رئیس‌جمهور گوش می‌دهند. پوتین.
نیروی هوایی اوکراین در برنامه پیام رسان تلگرام خود اعلام کرد: «در یک شب در 9 مه «مقدس» (آنها) به خاک اوکراین حمله کردند.
پوپکو گفت که نیروهای روسی تلاش می کنند “در این روز تا حد امکان غیرنظامیان را بکشند”.
پوپکو گفت حمله روز سه شنبه با موشک های کروز از منطقه دریای خزر انجام شد.
ویتالی کلیچکو، شهردار کیف در کانال پیام رسان تلگرام خود گفت که ریزش آوار بر روی خانه ای در منطقه هولوسیوسکی در جنوب غربی کیف سقوط کرد و افزود که این حادثه تلفات جانی و خسارت زیادی نداشته است.
در منطقه شوچنکیفسکی مرکزی کیف که اغلب مورد هدف قرار می گیرد، زباله هایی در جاده ای پیدا شد.
کی‌یف دوباره ایستاد و در آینده هم خواهد ایستاد! پاپکو گفت.

احساسی شارژ شده است

روز یکشنبه، ارتش اوکراین متعهد شد که از انجام آخرین فشار نیروهای روسیه برای تصرف شهر ویران شده باخموت در شرق اوکراین جلوگیری کند، بنابراین پوتین را که تنها جایزه او برای حمله زمستانی پرهزینه در زمان تعطیلات خواهد بود، رد کرد.
رئیس این گروه روز سه شنبه گفت که نیروهای واگنر مزدور روسیه که بار عمده نبرد باخموت را متحمل شده اند، هنوز مهمات وعده داده شده از سوی مسکو را دریافت نکرده اند.
اما یوگنی پریگوژین، رئیس واگنر گفت که او نمی‌خواهد رژه روز پیروزی روسیه را “تخریب” کند و جزئیات بیشتری را بعداً فاش خواهد کرد.
انتظار می رود اوکراین در روزهای آینده یک حمله متقابل را برای بازپس گیری مناطق شرقی و جنوبی آغاز کند.
روز پیروزی امسال از لحاظ عاطفی حتی بیشتر است زیرا روسیه در سوگ هزاران سرباز کشته شده در جنگ تقریباً 15 ماهه در اوکراین است که هیچ نشانه ای از پایان ندارد.
روسیه همچنین از حملات هواپیماهای بدون سرنشین، از جمله حمله به کرملین در 3 مه که به گفته آن تلاشی برای ترور پوتین بوده، متزلزل است. اوکراین دخالت خود را رد می کند.
پوتین بارها این را تشبیه کرده است جنگ اوکراین – که او آن را نبردی علیه ملی گرایان الهام گرفته از “نازی” می داند – به چالشی که اتحاد جماهیر شوروی در زمان حمله هیتلر در سال 1941 با آن روبرو شد.
اوکراین می‌گوید این پوچ است و روسیه را متهم می‌کند که مانند آلمان نازی رفتار می‌کند و با انجام یک جنگ تجاوزکارانه بی‌دلیل و تصرف خاک اوکراین، رفتار می‌کند.
انتظار می‌رود پوتین، وزیر دفاع و دیگر مقامات ارشد، رژه میدان سرخ را که معمولاً شامل تانک‌ها، پرتابگرهای موشک‌های قاره‌پیما و نیروهای راهپیمایی می‌شود، بررسی کنند.
با این حال، با بازتاب افزایش نگرانی‌های امنیتی ناشی از حملات هواپیماهای بدون سرنشین، مقامات این پل هوایی سنتی را لغو کردند.
همچنین گزارش‌هایی مبنی بر پیوستن سربازان کمتر و تجهیزات نظامی کمتری به رژه امسال گزارش شده است زیرا درگیری‌های اوکراین تلفات سنگینی را بر مردان و تجهیزات وارد می‌کند.
مقامات سراسر کشور راهپیمایی‌های «هنگ جاویدان» را که در آن مردم عکس‌هایی از بستگانشان را که علیه نازی‌ها جنگیده‌اند حمل می‌کنند، لغو کرده‌اند.