زوما آفریقای جنوبی کتابی را منتشر کرد تا “رکورد خود را ثابت کند”

ژوهانسبورگ: جیکوب زوما، رئیس جمهور سابق آفریقای جنوبی، که متهم به سازماندهی غارت سیستماتیک خزانه دولت در دوران حکومتش است، روز یکشنبه کتاب جدیدی را منتشر کرد که در آن قصد دارد “به رکورد خود برسد”.
این کتاب با عنوان “جیکوب زوما صحبت می کند” پس از آن منتشر شد که این مرد 79 ساله در ماه سپتامبر به دلیل بیماری بد از زندان آزاد شد، تنها دو ماه پس از محکومیت 15 ماهه خود به دلیل امتناع مستمر از حضور در برابر تحقیقات فساد در سال 2009 خود. 18 ریاست جمهوری
Mzwanele Manyi، سخنگوی زوما گفت که این کتاب را می توان به قیمت 300 راند (19 دلار) — یا 1000 راند (62 دلار) برای یک نسخه امضا شده — در “فروش چکمه های خودرو” در ژوهانسبورگ در روز یکشنبه خریداری کرد.
او در توییتی نوشت مانی و دودو زوما-سامبودلا، دختر رئیس‌جمهور سابق، در مک‌دونالدز در حومه شهر سندتون خواهند بود و کتاب‌ها را می‌فروشند.
او افزود: «اول آمد، اول خدمت شد.
زوما در ماه ژوئن پس از امتناع از اطاعت از حکم دادگاه برای حضور در برابر کمیسیونی که «تصرف دولت» را بررسی می‌کرد، مجرم شناخته شد – که در مقیاس وسیعی در دوران تصدی 9 ساله او رخ داد.
حبس اولیه او در ژوئیه موج بی سابقه خشونت را برانگیخت که طی آن بیش از 350 نفر در استان زادگاهش کوازولو-ناتال و مرکز مالی ژوهانسبورگ جان باختند.
از زمان آزادی مشروط پزشکی، زوما به دارایی 17 میلیون دلاری خود در روستایی نکاندلا بازگشته است.
او در یک حضور ویدئویی در روز جمعه که مراسم رونمایی کتاب را تبلیغ می کرد، سالم به نظر می رسید.
او در این ویدئو با تاکید بر اهمیت جامعه که “دانستن چه اتفاقی افتاده است” به “نادرستی در مورد کاری که انجام داده‌ایم” انتقاد کرد.
او در حالی که جلوی دسته ای از کتاب هایش نشسته بود، دستانش را روی هم انداخته بود و لبخند می زد، گفت: «برای خلق داستان فایده ای ندارد، زیرا شما یک ماشین قدرتمند برای این کار دارید.
منتقدان، رئیس‌جمهور سابق را متهم می‌کنند که از سلامتی خود به عنوان بهانه‌ای برای به تأخیر انداختن بیشتر محاکمه فساد مربوط به خرید تسلیحات در سال 1999 از پنج شرکت اروپایی استفاده می‌کند.
معاون رئیس جمهور در آن زمان، زوما متهم به دریافت رشوه از غول دفاعی فرانسوی تالس است و با 16 اتهام کلاهبرداری، اختلاس و اختلاس مواجه است.
او بارها مدعی شده است که سیستم قضایی او را به انگیزه های سیاسی تحت تعقیب قرار داده است.
سخنگوی مانی گفت که “یعقوب زوما صحبت می کند” که به صورت سوم شخص نوشته شده است، حاوی شهادت هایی از متحدان سابق است که از آن زمان تاکنون ساکت شده اند.
او گفت: “همه چیز در مورد ریاست جمهوری جیکوب زوما گفته شده است. بسیاری از دروغ ها، بسیاری از نادرست ها گفته شده است. این کتاب درباره درست کردن پرونده است.”