سفرهای هوایی ایالات متحده همچنان نامرتب است و 2600 پرواز دیگر لغو شده است

واشنگتن: آمریکایی‌هایی که از سفر تعطیلات به خانه بازمی‌گشتند مجبور شدند روز یکشنبه با یک روز دیگر از هرج و مرج فرودگاه مبارزه کنند و بیش از 2600 پرواز به دلیل آب‌وهوای بد یا مشکلات کارکنان خطوط هوایی لغو شد که ناشی از افزایش موارد کووید بود.
اختلالات بیشتر برای دوشنبه پیش بینی می شود، زیرا طوفان زمستانی به سمت شرق می وزد.
سرویس ردیابی پرواز اعلام کرد تا ساعت 10:00 شب (03:00 GMT دوشنبه)، بیش از 2650 پرواز داخلی یا بین المللی که در ایالات متحده شروع یا به پایان می رسد لغو شده است – تقریباً به اندازه 2750 پرواز در طول روز شنبه لغو شده است. FlightAware.
این رقم بیش از نیمی از تقریباً 4400 پرواز لغو شده در سراسر جهان را نشان می دهد. تقریبا 8600 پرواز ایالات متحده با تاخیر انجام شد.
یکی از سخنگویان در ایمیلی به خبرگزاری فرانسه گفت که خطوط هوایی ساوت وست، یکی از شرکت‌های هواپیمایی که به شدت آسیب دیده است، مجبور شد حدود 400 پرواز خود را صبح یکشنبه لغو کند و اضافه کرد که انتظار لغو بیشتر را دارد.
نیک کاگی مسافر پس از کنسل شدن پروازش در جنوب غربی در کنار خودش بود.
او در توییتر نوشت: «داری با من شوخی می‌کنی @SouthwestAir». ما تقریباً 3 ساعت منتظر ماندیم تا دوباره رزرو کنیم، زیرا نمی‌توانستیم دوباره آنلاین رزرو کنیم، و پس از حل شدن مسائل (نه واقعاً)، شما پرواز دوم ما را به خارج از فرودگاه دیگری لغو کردید.»
روز شنبه، آب و هوای نامناسب، که بیشتر آن به طوفان زمستانی فریدا مرتبط بود، Southwest را مجبور کرد 490 پرواز را لغو کند، که بیشتر آنها در ایالت های مرکزی-شمال جنوب دریاچه های بزرگ و رسیدن به غرب به دشت های بزرگ است.
نتیجه: ناامیدی شدید برای بسیاری از مسافران.
هیلی، یکی دیگر از مسافران جنوب غربی که سعی داشت از شیکاگو خارج شود، در توییتی نوشت: “این دیوانه است.” “این سومین کنسلی هست و هنوز خونه نیستم. قرار بود 4 روز پیش خونه باشم!!!”
فرودگاه های شیکاگو – یک مرکز حمل و نقل بزرگ – روز شنبه بیشترین آسیب را دیدند، اما تا یکشنبه فرودگاه های آتلانتا، دنور، دیترویت، هیوستون و نیوآرک نیز به شدت آسیب دیدند.
زنی به نام کایلا از مصیبت خود می گوید: “قرار بود ساعت 10:30 صبح دیروز به خانه برگردم و در این مرحله 3 پرواز کنسل شده و یک پرواز به حدی تاخیر داشته که ارتباطم را از دست داده ام.”
در سرتاسر جهان، ترافیک هوایی از کریسمس به دلیل مشکلات کارکنان خطوط هوایی مرتبط با شیوع نوع بسیار مسری کروناویروس Omicron دچار مشکل شده است.
بسیاری از خلبانان و مهمانداران هواپیما پس از مثبت شدن آزمایش ویروس یا مجبور شدن به قرنطینه به دلیل تماس با فردی که این ویروس را دارد، بیمار شده اند.
این امر باعث شده تا شرکت‌های هواپیمایی با کمبود نیروی انسانی مواجه شوند و آنها را مجبور به تاخیر یا لغو پروازها کند.
آخرین هرج و مرج سفر، بازتاب تعطیلات آخر هفته ناامیدکننده کریسمس را داشت، زمانی که حدود 7500 پرواز در سراسر جهان لغو شد.
و رزرو مجدد پروازهای لغو شده برای بسیاری یک چالش بزرگ بوده است.
یکی از مسافران، اریک کرافورد، ناامیدی خود را از تلاش برای تماس با یک آژانس هواپیمایی دلتا برای تغییر برنامه توصیف کرد.
او در توییتر گفت: «زمان انتظار بیش از 22 ساعت برای صحبت با یک نماینده در مورد یک پرواز لغو شده، بهترین نگاه برای شروع سال 2022 نیست.»
و Kowshick Boddu این حساب را نیز در توییتر در مورد مشکلات خود با آلاسکا ایر ارائه داد: “ما قرار بود در 30 دسامبر از فیربنکس به سن خوزه پرواز کنیم، اما پروازهای ما به امروز تغییر کردند که در نهایت دوباره لغو شد؟؟؟ طولانی است. ساعت انتظار تماس مشتری، عدم پاسخگویی و رزرو مجدد پروازها؟ به کمک نیاز دارید!!”
انتظار می رود مشکلات سفر تا دوشنبه، اولین روز کاری 2022 ادامه یابد.
به گفته هواشناسان، طوفان فریدا به مسیر مخرب به سمت شرق ادامه خواهد داد و برف را به بخش وسیعی از واشنگتن واقع در سواحل میانه اقیانوس اطلس تا بوستون، ماساچوست در شمال خواهد آورد.
نزدیک به 1400 پرواز دوشنبه در داخل، یا خارج از ایالات متحده لغو شده است.