سنگاپور: سنگاپور از ماه آینده مسیرهای سفر واکسینه شده بدون قرنطینه را به شش کشور باز می کند

سنگاپور: سازمان هوانوردی ملی روز جمعه اعلام کرد، سنگاپور خطوط سفر بدون قرنطینه واکسینه شده را به شش کشور دیگر از ماه آینده گسترش خواهد داد تا وضعیت این شهر-دولت را به عنوان یک قطب بین‌المللی هوانوردی با اتصال جهانی بازسازی کند.
مسافران کاملاً واکسینه شده از تایلند می توانند از 14 دسامبر وارد سنگاپور در خط سفر بدون قرنطینه (VTL) شوند. افرادی که از کامبوج، فیجی، مالدیو، سریلانکا و ترکیه می آیند می توانند از 16 دسامبر این کار را انجام دهند، اداره هواپیمایی کشوری سنگاپور (CAAS) ) گفت.
این اقدام اخیر تعداد کشورهایی را که سنگاپور با آنها قرارداد VTL دارد به 27 کشور افزایش می دهد.
CAAS گفت، قبل از همه‌گیری کووید-19، این 27 کشور حدود 60 درصد از کل ورود روزانه به فرودگاه چانگی این کشور را تشکیل می‌دادند.
کانال نیوز آسیا به نقل از CAAS گزارش داد: «این جدیدترین گسترش شبکه Changi را بیشتر گسترش می‌دهد و به بازیابی و بازسازی موقعیت سنگاپور به عنوان یک مرکز هوانوردی بین‌المللی با اتصال جهانی کمک می‌کند.
بر اساس طرح VTL، مسافرانی که به طور کامل واکسینه شده در پروازهای تعیین شده VTL می توانند بدون قرنطینه وارد سنگاپور شوند. آنها فقط ملزم به انجام آزمایش کووید-19 هستند.
CAAS گفت: “گسترش طرح VTL به این کشورها برای بازگرداندن سفرهای دو طرفه بدون قرنطینه بین سنگاپور و کشورهای VTL که اکنون مرزهایشان به روی ما باز است، ادامه خواهد داد.”
در همین حال، سنگاپور اتریش، بلژیک، کرواسی، جمهوری چک، لیختن اشتاین و اسلواکی را از ساعت 23:59 روز اول دسامبر در رده سوم قرار خواهد داد.
وزارت بهداشت گفت که این به دنبال “وخیم تر شدن وضعیت” در شش کشور اروپایی است.
مسافرانی که از کشورهای رده III می‌آیند، علاوه بر آزمایش کووید-19، ملزم به ارائه اخطار 10 روزه اقامت در خانه در محل اقامت خود هستند.