شاهزاده هری به دنبال حق پرداخت هزینه حفاظت پلیس بریتانیا در هنگام حضور در بریتانیا است

تیم حقوقی هری گفت که آنها این چالش قانونی را در سپتامبر سال گذشته آغاز کرده بودند، اما به دلیل درز درز در یک روزنامه انگلیسی، تصمیم گرفتند این اطلاعات را اکنون “به منظور روشن کردن حقایق” عمومی کنند.

یک نماینده حقوقی گفت که شاهزاده هری، دوک ساسکس، می‌خواهد پسرش آرچی و دخترش لیلیبت را برای دیدار از ایالات متحده بیاورد، اما او و خانواده‌اش «نمی‌توانند به خانه‌اش بازگردند» زیرا خیلی خطرناک است. یک بیانیه شنبه

این نماینده افزود، به ویژه، تیم امنیتی ایالات متحده با بودجه خصوصی هری “نمی توانند حفاظت پلیس لازم را در هنگام بازدید از بریتانیا تکرار کنند.”

این بیانیه می افزاید که این ادعا پس از حادثه ای در لندن در تابستان سال 2021 صورت می گیرد که امنیت شاهزاده هنگام ترک یک مراسم خیریه به خطر افتاد.

به گفته این نماینده قانونی، دوک “اولین بار پیشنهاد داد شخصاً برای محافظت پلیس انگلیس از خود و خانواده اش در ژانویه 2020 در ساندرینگام پرداخت کند.” نماینده گفت که این پیشنهاد رد شد.

هری با مادربزرگش ملکه الیزابت، پدر شاهزاده چارلز و برادر شاهزاده ویلیام در املاک ملکه ساندرینگهام در نورفولک، انگلستان، ملاقات کرد تا در مورد شرایط خروج ساسکس ها از وظایف سلطنتی، چند روز پس از اعلام تصمیم این زوج مبنی بر کناره گیری به عنوان ” ارشد ” صحبت کنند. ” سلطنتی ها

نماینده حقوقی همچنین گفت که دوک “مایل است تا هزینه های امنیتی را پوشش دهد تا به مالیات دهندگان بریتانیایی تحمیل نشود.”

در بیانیه آمده است، پس از اینکه تلاش دیگری برای مذاکره در مورد این موضوع رد شد، هری در سپتامبر 2021 به دنبال بازنگری قضایی شد – یک چالش قانونی برای قانونی بودن تصمیمات اتخاذ شده توسط یک نهاد عمومی، در این مورد وزارت کشور.

“بریتانیا همیشه خانه شاهزاده هری و کشوری خواهد بود که او می‌خواهد همسر و فرزندانش در آن امن باشند. با نبود حفاظت پلیس، خطر شخصی بسیار بزرگ است. شاهزاده هری امیدوار است که درخواست او – پس از نزدیک به دو سال” در بیانیه آمده است که درخواست برای امنیت در بریتانیا – این وضعیت را حل خواهد کرد.

به گفته سخنگوی دوک ساسکس، تیم او در حال حاضر در حال ارائه اسنادی است که دلایل اعتراض به تصمیم وزارت کشور را خلاصه می کند.

سخنگوی دولت در پاسخ به سوالی درباره بیانیه نمایندگان قانونی هری گفت: “سیستم امنیتی حفاظتی دولت بریتانیا دقیق و متناسب است. این سیاست دیرینه ما است که اطلاعات دقیقی در مورد این ترتیبات ارائه نکنیم. انجام این کار می تواند یکپارچگی و یکپارچگی آنها را به خطر بیاندازد. امنیت افراد را تحت تاثیر قرار دهد.

همچنین اظهار نظر در مورد جزئیات هر گونه روند قانونی مناسب نیست.»

هری و همسرش مگان از ژوئیه 2020 در کالیفرنیا زندگی می کنند، پس از اینکه اوایل همان سال از وظایف سلطنتی خود دست کشیدند.

Arnaud Siad از CNN در این گزارش مشارکت داشت.