چرا لحاف مادربزرگ شما جزء اصلی مد لوکس امروزی است

نوشته شده توسط مگان سی هیلز، سی ان ان

هنگامی که A$AP Rocky در ماه سپتامبر به مراسم مت گالا رسید، کاری را انجام داد که تعداد کمی از افراد دیگر می توانستند: پا به پای ریحانا روی فرش قرمز.

شریک نماد سبک او، طبق معمول، در میان بهترین لباس پوشان شب بود. اما رپر با بیانیه مد خودش – یک لحاف حجیم و چند رنگ – توجه مردم را به خود جلب کرد.

این قطعه سفارشی توسط طراح Eli Russell Linnetz و Zak Foster لحاف ساخته شده بود و بر اساس پتویی بود که در یک مغازه خرازی در کالیفرنیا یافت شد. زنی بعداً لحاف اصلی را شناسایی کرد که مادربزرگش با دست دوخته بود و تصویری از آن را در اینستاگرام منتشر کرد.
A$AP Rocky و ریحانا در مراسم Met Gala 2021 در 13 سپتامبر 2021 در شهر نیویورک شرکت کردند.

A$AP Rocky و ریحانا در مراسم Met Gala 2021 در 13 سپتامبر 2021 در شهر نیویورک شرکت کردند. اعتبار: جان شیرر/ وایر ایمیج/ گتی ایماژ

ظاهر آن در بزرگترین شب مد تنها آخرین نمونه از احیای مدرن این صنعت بود که در حال تبدیل لحاف ها از میراث خانوادگی به محصولات لوکس است. آنها در باندهای اصلی و در مجموعه های زمستانی پر از نوستالژی ظاهر شده اند، زیرا برچسب ها به طور فزاینده ای به پارچه های تغییر کاربری داده شده به عنوان مدرکی بر اعتبار زیست محیطی آنها روی می آورند.

برای علاقه مندان مادام العمر لحاف، مانند سردبیر سابق مجله Quiltfolk، Mary Fons، دیدن آنها به جریان اصلی هیجان انگیز است. او از طریق ایمیل گفت: “واقعیت این است که لحاف ها باحال هستند. آنها بی انتها هستند.” “وقتی آنها را روی فرش قرمز می بینید، این موضوع را تقویت می کند، و به عنوان لحاف، ما برای این کار اینجا هستیم.”

آمریکاییانای جدید

اگرچه افراد اصلی لوکس مانند نورما کمالی و موسکینو اخیراً جزئیات لحافی را در مجموعه های خود گنجانده اند، برندهای مستقل مانند استان لس آنجلس از این تکنیک به عنوان اساس کار خود استفاده کرده اند.

لحاف‌های ارتقا یافته در مجموعه‌های لباس‌های موج‌سواری لیبل کالیفرنیا به‌خوبی دیده می‌شوند. یک روپوش که از یک لحاف دست ساز در پنسیلوانیا در سال 1870 ساخته شد، 2250 دلار قیمت دارد.
گروه لحافی توسط لیبل کالیفرنیایی Stan Los Angeles.

گروه لحافی توسط لیبل کالیفرنیایی Stan Los Angeles. اعتبار: استن لس آنجلس

بنیانگذار این برند، تریستان دتویلر، برای اولین بار زمانی که لحاف کودک قدیمی خود را به یک ژاکت تبدیل کرد، به لحاف های دوچرخه سواری علاقه مند شد – اولین قطعه ای که از ابتدا ساخته بود، او در تماس ویدیویی گفت. او بعداً با کلر مک‌کارنز لحاف‌ساز ملاقات کرد که اکنون 80 ساله است و او را به انبارش برد که پر از «صدها و صدها لحاف دست‌ساز» بود. او بعداً از گروه صنایع دستی خود دعوت کرد، جایی که Detwiler با لحاف سازان کهنه کار بیشتری ارتباط برقرار کرد.

داستان منسوجات منفرد در رویکرد خلاقانه Detwiler نقش اساسی دارد، زیرا او همچنین می‌بیند که قطعات مختلف دیگری را که در طول نسل‌ها به ارمغان می‌آورد، ارتقا می‌دهد – از جمله کتی با طرح خورشید که توسط مادربزرگ‌بزرگ خود در دهه 1800 دوخته شده بود. . لباس های او با برچسب هایی همراه است که تاریخچه آنها را توضیح می دهد. او گفت: «انرژی خانواده و نسل‌ها و تاریخ در آن آشکارا احساسات را فعال می‌کند.

دو سال و نیم از زمان راه‌اندازی برند خود، طراح اکنون بر روی خلاقیت‌های یکباره تمرکز کرده است – دو مورد از آنها در حال حاضر در نمایشگاه “در آمریکا: واژگان مد” موسسه لباس Met به نمایش گذاشته شده است. این نمایش با کاوش در تاریخ مد کشور، مجموعه‌ای از ژاکت و شلوار را به نمایش می‌گذارد که Detwiler از یک لحاف قرن نوزدهمی که توسط McKearns به او هدیه داده شده، ساخته است. یکی از 12 قطعه لحاف شده در نمایشگاه، در کنار لباس تکه تکه ای رالف لورن است که از پارچه های عتیقه در دهه 1980 دوخته شده بود.

فونز گفت که گرایش لحاف‌سازی «هر 30 سال یا بیشتر» دوباره ظهور می‌کند و افزود: «آدولفو این کار را در اواخر دهه 60 انجام داد، رالف لورن در دهه 80 این کار را انجام داد، و سپس کالوین کلاین و طراحانی مانند امیلی بود در حدود سال 2017 دوباره آن را شروع کردند. “

"در آمریکا: قاموس مد" در موزه هنر متروپولیتن چند نمونه از منسوجات لحافی به نمایش گذاشته شد.

«در آمریکا: واژگان مد» در موزه متروپولیتن چند نمونه از منسوجات لحافی را به نمایش گذاشت. اعتبار: تیلور هیل/WireImage/Getty Images

لحاف کاری برای نسل ها

لحاف‌سازی ریشه‌های عمیقی در آمریکا دارد و فونز آن را به‌عنوان «هنر دموکراتیک» توصیف می‌کند که در طول تاریخ این کشور توسط افراد با هر پیشینه مالی، نژادی و مذهبی انجام می‌شود. سبک‌های منطقه‌ای نیز تکامل یافته است، از لحاف‌های موزاییکی الهام‌گرفته از انگلیسی که توسط صنعتگران عمدتاً سفید نیوانگلند ساخته شده‌اند تا طرح‌های هندسی رنگارنگ Gee’s Bend، آلاباما، که جامعه برده‌دار آن برای «بقا»، هنرمند مایکل سی. تورپ – که با او کار می‌کند. رسانه — گفت که زنان برای گرم نگه داشتن خانواده خود لباس و کیسه های خوراک را تغییر می دهند.
یک بازدید کننده به "The Quilts of Gee's Bend" در نمایشگاهی در سال 2004 در واشنگتن دی سی

بازدیدکننده ای به نمایشگاه “The Quilts of Gee’s Bend” در نمایشگاهی در سال 2004 در واشنگتن دی سی نگاه می کند. اعتبار: استفان جافه / خبرگزاری فرانسه / گتی ایماژ

کشیش جسی جکسون، رهبر حقوق مدنی، حتی در یک سخنرانی معروف در کنوانسیون ملی دموکرات‌ها در سال 1984 به این هنر اشاره کرد – استعاره‌ای که او در سخنرانی معروف خود در سال 1988 “لحافی تکه تکه‌شده” را مورد بازبینی قرار داد – و آمریکا را به عنوان لحافی از “خیلی تکه‌ها، بسیاری از تکه‌ها” توصیف کرد. تکه‌ها، رنگ‌های زیاد، اندازه‌های بسیار، همه بافته شده و با یک نخ مشترک به هم متصل شده‌اند.» این نقل قول نمایشگاه مؤسسه لباس را افتتاح می‌کند و آماندا گارفینکل، دستیار کیوریتور، می‌گوید که با «تاکید بر فراگیری و تنوع» نمایش مطابقت دارد. گارفینکل افزود که مردم به دلیل “روایت های شخصی و تاریخی که دارند” به نمایشگاه های لحافی “پاسخ احساسی” می دهند.

فونز ادامه عشق به لحاف را «شواهد مادی» ارزش‌های آمریکایی دانست و افزود: «البته، کشور ما همیشه این ارزش‌ها را به نمایش نمی‌گذارد، اما لحاف‌ها هنوز به عنوان نمادهایی از شاید آنچه ما امیدواریم باشد دیده می‌شوند.»

هنرمند Michael C. Thorpe در مقابل دو اثر لحافی با تم بسکتبال ژست می گیرد.

هنرمند Michael C. Thorpe در مقابل دو اثر لحافی با تم بسکتبال ژست می گیرد. اعتبار: الک کوگلر

هنرمندانی مانند تورپ به جای نگاه کردن به سبک‌های تاریخی، جنبه‌های دیگری از طراحی را در آثار لحافی خود گنجانده‌اند. تورپ که اخیراً با نایک در ساخت لحاف‌هایی با الهام از گذشته و آینده NBA همکاری کرده است، تاریخ سیاه‌پوستان، تجربیات دو نژادی و رویاهای دوران کودکی خود را از طریق پرتره‌های پارچه‌ای زنده می‌کند. او گفت، اما علیرغم رویکرد معاصر او، مردم در نمایشگاه اخیر این هنرمند در میامی هنوز مادربزرگ های خود را با نگاه کردن به آثار او بزرگ کردند. وی افزود: «لحاف کاری باعث می شود مردم احساس کنند. “مثل این واکنش تند خانواده (کراوات) است. من فکر می کنم این چیزی است که مردم به دنبال آن هستند.”

اتصال قطعات

فونز گفت: از قضا، در تغییر شکل مد با لحاف‌های عتیقه، طراحان آمریکایی نیز ممکن است این صنعت را به خطر بیندازند. او توضیح داد: «ما در خطر بزرگی از دست دادن بخش‌های بزرگ تاریخ آمریکا، به‌ویژه تاریخ زنان و جوامع حاشیه‌نشین هستیم، زیرا این افراد هستند که بیشترین لحاف‌ها را در طول تاریخ ملت ما ساخته‌اند.

مهارت های سنتی خیاطی با دست نیز امروزه بسیار کمتر رایج است. لحاف‌ها معمولاً با وصله‌کاری تکه‌های پارچه، یا با دست یا با ماشین، قبل از قرار دادن لایه‌ای از چوب پنبه‌ای بین تکه‌های تزئینی جلویی و پشت پارچه ساخته می‌شوند (به آن‌ها پف و عایق متمایز برای گرما می‌دهند). اما در حالی که چرخ خیاطی لانگ آرم برقی – که می توانند بر روی هر دو محور x و y بدوزند – در دهه های اخیر این صنعت را به شدت تغییر داده اند، برخی از هنرمندان و طراحان لحاف اکنون در حال بازگرداندن “دست کاری و لحاف کاری” هستند و فونز گفت: دوباره با میراث لحاف ارتباط برقرار می کنم.

او افزود که احیای کویلتینگ ممکن است نشان دهنده تمایل به “اصالت” در میان دیجیتالی شدن سریع و تولید انبوه مدهای سریع باشد. گارفینکل در عین حال به “احساس اجتماع و حفظ مرتبط با لحاف کاری، به ویژه در تضاد با سرعت شتابان زندگی معاصر، ناشناس بودن تولید صنعتی و زودگذر بودن فرهنگ دیجیتال” اشاره کرد.

نورما کمالی در رویدادی در شهر نیویورک در 13 اکتبر 2021 شرکت می کند. مجموعه اخیر او دارای تکه تکه های دیجیتالی شده است.

نورما کمالی در رویدادی در شهر نیویورک در 13 اکتبر 2021 شرکت می کند. مجموعه اخیر او دارای تکه تکه های دیجیتالی شده است. اعتبار: مایکل اوستونی/پاتریک مک مولان/گتی ایماژ

تورپ اضافه کرد که مردم در حال تجربه “فرسودگی شدید ناشی از فناوری” هستند و گفت: “من فکر می کنم مردم اکنون بیشتر به چیزهایی علاقه مند هستند که کمی بیشتر طول می کشد، و دوست دارند دوباره به کار دستی بازگردند… ایده بسیار آهسته (دست ساز) و چیزی دیگر. برای انجام دادن با یک جامعه.”

یک نسل جدید

فونز، که هنوز به عنوان مشاور تحریریه Quiltfolk کار می کند، می گوید که میانگین مخاطبان مجله “حدود 50 سال” است، اما او شاهد افزایش علاقه در بین نسل های جوان است. در طول همه‌گیری، او گفت که هم با لحاف‌سازانی که برای اولین بار بار می‌کردند و هم با افرادی که «در زمان قرنطینه دوباره آن را برداشته‌اند» صحبت کرده است.

اگرچه موانعی برای ورود وجود دارد، از جمله هزینه ماشین آلات، پارچه و کت و شلوار برای پوشاندن لحاف ها، کاربران TikTok که فکر می کنند DIY هستند از مهارت های جدید خود برای صرفه جویی در هزینه لباس استفاده می کنند. به عنوان مثال، Wandy the Maker، آموزش‌های لحاف‌سازی را به اشتراک می‌گذارد تا ژن Zers را تشویق کند که پایدارتر در مورد کمد لباس‌های خود فکر کنند. دیگران، مانند @samrhymeswithhamm با هشتگ #quilttok، با ویدیویی از ساخت لحافی با تم کاکتوس که 2.4 میلیون بازدید داشت، موفق شدند.
مدل Gigi Hadid در نمایشگاه مد بهار و تابستان 2022 Moschino در پارک برایانت در 9 سپتامبر 2021 در شهر نیویورک قدم می زند.  این برند در مجموعه جدید خود ظاهری با جزئیات لحافی گنجانده است.

مدل Gigi Hadid در نمایشگاه مد بهار و تابستان 2022 Moschino در پارک برایانت در 9 سپتامبر 2021 در شهر نیویورک قدم می زند. این برند در مجموعه جدید خود ظاهری با جزئیات لحافی گنجانده است. اعتبار: گیلبرت کاراسکیلو/GC Images/Getty Images

فونز می‌گوید که عشق آمریکا به لحاف‌سازی «عنصری از فتیشیسم» دارد. “در قلب آن، اشتیاق به چیزهای دست ساز، صنعتگری، و فرآیندهای “آهسته” منطقی است. زندگی مدرن واقعاً سریع حرکت می کند و می تواند به نوعی ترسناک باشد.

برای بسیاری از مردم، لحاف نمادی از “زمان های ساده تر” است، حتی اگر به نوعی معادل سازی نادرست باشد.”

او افزود: «زمان بسیار خوبی برای لحاف دوزی شدن است.