“شهروند روزنامه نگار چینی” که در سال 2020 اطلاعات کووید را به اشتراک گذاشته بود پس از 3 سال آزاد می شود

هنگ کنگ: یکی از بستگان و یکی دیگر از افراد آشنا به پرونده وی گفت: مقامات چین روز یکشنبه در حال آماده شدن برای آزادی مردی بودند که سه سال پیش پس از انتشار ویدئوهایی از بیمارستان ها و اجساد پر ازدحام در طول شیوع کووید ناپدید شد.
فانگ بین و سایر اعضای عمومی که دوبله شدند شهروند روزنامه‌نگاران جزئیات همه‌گیری را در اوایل سال 2020 در اینترنت منتشر کردند و باعث شرمساری مقامات چینی شدند که به دلیل شکست در کنترل شیوع با انتقاد مواجه شدند. آخرین ویدیویی که نیش، فروشنده لباس های سنتی چینی در توییتر منتشر کرد، یک تکه کاغذ بود که روی آن نوشته شده بود: «همه شهروندان مقاومت می کنند، قدرت را به مردم بازگردانید. پرونده فانگ بخشی از سرکوب پکن در انتقاد از مدیریت زودهنگام چین با همه‌گیری است، زیرا حزب کمونیست حاکم به دنبال کنترل روایت کشور است. به گفته دو نفر که از ترس انتقام دولت نخواستند هویتشان فاش شود، قرار بود روز یکشنبه آزاد شود.
یکی از آنها گفت فانگ به دلیل “مشاهده کردن و ایجاد مشکل” به سه سال زندان محکوم شد، اتهامی مبهم که به طور سنتی علیه مخالفان سیاسی استفاده می شود. AP نتوانست به طور مستقل آزادی او را تایید کند و نتوانست جزئیات را با مقامات تایید کند. دو دفتر از اداره امنیت عمومی ووهان شماره تلفن دفتر اطلاعات خود را ارائه نکردند و به هیچ سوالی پاسخ ندادند. تماس‌های تلفنی با دادگاهی که بنا بر گزارش‌ها فانگ را محکوم کرده بود، بعد از ظهر یکشنبه بی‌جواب بود. زنی از دادگاه دیگری که ظاهراً به درخواست تجدیدنظر فانگ رسیدگی کرده بود، گفت که او مجاز به پاسخگویی به سؤالات نیست.
در اوایل سال 2020، شیوع اولیه کووید، شهر ووهان، محل سکونت 11 میلیون نفر، در استان هوبی مرکز چین را ویران کرد. تحت یک قرنطینه ۷۶ روزه، خیابان‌های آن به‌جز آمبولانس‌ها و پرسنل امنیتی، برای ماه‌ها خلوت بود. یک شهروند دیگر روزنامه نگارژانگ ژان، که همچنین از مراحل اولیه شیوع بیماری گزارش داده بود، به اتهام دعوا و ایجاد مشکل در دسامبر 2020 به چهار سال زندان محکوم شد.