شکایت حزب عمران خان از سازمان ضد فساد پاکستان به دلیل دستگیری او

لاهور: حزب نخست وزیر سابق عمران خان تحریک انصاف پاکستان تصمیم گرفته است که پرونده هایی را علیه رشوه خواران ارشد کشور به دلیل “ربودن” او از این کشور تشکیل دهد دادگاه عالی اسلام آباد در مورد اتهامات فساد
در 9 می، خان توسط تکاوران شبه‌نظامی در یک پرونده فساد از دادگاه عالی اسلام‌آباد دستگیر شد و در یک ون زندانی شد که باعث اعتراضات گسترده در سراسر کشور توسط حامیان حزب تحریک انصاف پاکستان (PTI) او شد.
این حزب همچنین از ثبت پرونده‌های قتل علیه افرادی که مسئول تیراندازی به سوی افراد “غیر مسلح و صلح‌جو” بودند که در پی دستگیری عمران 70 ساله تظاهرات کردند، اعلام کرده است.
دستگیری توسط تکاوران پاکستان باعث ناآرامی در پاکستان شد که تا روز جمعه ادامه یافت و منجر به کشته شدن چندین نفر و تخریب ده ها تاسیسات نظامی و دولتی توسط معترضان شد.
برای اولین بار در تاریخ این کشور، معترضان به مقر ارتش (GHQ) در راولپندی یورش بردند و همچنین خانه تاریخی فرمانده سپاه در لاهور را به آتش کشیدند.
پلیس تعداد کشته‌شدگان درگیری‌های خشونت‌آمیز را به 10 نفر رساند، در حالی که حزب عمران ادعا می‌کند که 40 نفر از کارگرانش در تیراندازی نیروهای امنیتی جان خود را از دست دادند.
روزنامه اکسپرس تریبون گزارش داد که این حزب در اولین گزارش های اطلاعاتی خود نام وزیر کشور، وزرای موقت استان های پنجاب و خیبر پختونخوا، بازرسان پلیس کل دو استان و دیگر مقامات ارشد را معرفی خواهد کرد.
این حزب همچنین خواستار تحقیقات مستقل در مورد حوادث خرابکاری و آتش‌سوزی که در 9 مه رخ داد، توسط یک کمیسیون عالی متشکل از قضات عالی دادگاه انجام شد.
همه اینها روز یکشنبه در جریان نشست سطح بالای رهبران حزب تحریک انصاف به ریاست عمران خان در لاهور تصمیم گیری شد.
این جلسه به منظور طراحی مسیر آینده حزب در پی افزایش ناآرامی ها و بی قانونی در کشور برگزار شد.
در این نشست درباره وضعیت سیاسی کنونی، نقض آشکار قانون اساسی توسط دولت فعلی، تعلیق حقوق اساسی و بازداشت غیرقانونی رهبران تحریک انصاف، کارگران و شهروندان عادی بحث و تبادل نظر شد.
این سازمان به شدت “ربوده شدن” نخست وزیر سابق عمران خان از IHC را محکوم کرد. این گزارش افزود: در این جلسه تصمیم به ثبت یک FIR علیه NAB و رنجرز گرفته شد.
در همین حال، خان، رئیس حزب تحریک انصاف، گفت که دموکراسی در پاکستان در “پایین ترین زمان” قرار دارد و قوه قضاییه تنها امید این کشور است. عمران روز یکشنبه در مصاحبه ای با یک رسانه بین المللی گفت که دولت از انتخابات متحجر است زیرا می ترسد توسط حزب تحریک انصاف در پای صندوق های رای از بین برود.
نخست‌وزیر سابق مدعی شد که دولت کنونی با قرار دادن او در پشت میله‌ها یا ترور قبل از اعلام نظرسنجی در تلاش است تا او را از صحنه سیاسی حذف کند.
“دو تلاش برای جان من انجام شده است. 24 ساعت است که خانه من مورد حمله قرار گرفته و من بازداشت شده ام.