عمران خان: نهاد نظامی پاکستان قصد دارد مرا به مدت 10 سال به اتهام فتنه در زندان نگه دارد.

لاهور: عمران خان، نخست وزیر سابق پاکستان روز دوشنبه مدعی شد که تشکیلات نظامی قدرتمند این کشور قصد دارد او را تا 10 سال آینده تحت اتهامات فتنه گری در زندان نگه دارد و متعهد شد که تا آخرین قطره خونش با “انواع کلاهبرداران” مبارزه کند. .
خان احتمالاً در رابطه با پرونده های ثبت شده علیه وی به دلیل آتش زدن خانه فرمانده سپاه در اینجا و سایر حوادث خشونت آمیز پس از دستگیری وی در یک پرونده فساد در هفته گذشته در دادگاه عالی لاهور حاضر خواهد شد.
دادگاه عالی اسلام آباد (IHC) خان 70 ساله را با وثیقه صادر کرده بود و مقامات را از دستگیری او در همه پرونده های ثبت شده پس از 9 مه منع کرده بود و از او خواست برای تسکین بیشتر در 15 می به دادگاه عالی لاهور مراجعه کند.
رئیس تحریک انصاف پاکستان در یک سلسله توئیت در ساعات اولیه روز دوشنبه گفت: “بنابراین اکنون طرح کامل لندن به پایان رسیده است. آنها با بهانه خشونت در زمانی که من در زندان بودم، این را فرض کردند. نقش قاضی، هیئت منصفه و جلاد، اکنون نقشه این است که با زندانی کردن بوشرا بیگم (همسر خان) و استفاده از برخی قوانین فتنه، مرا تحقیر کنند تا ده سال آینده مرا در داخل خانه نگه دارند.»
این توئیت ها پس از آن منتشر شد که خان نشستی با رهبران حزب تحریک انصاف در محل اقامت خود در لاهور برگزار کرد. خان که در بیش از 100 پرونده به وثیقه سپرده شده است، ادامه داد: «برای اطمینان از عدم واکنش عمومی، آنها دو کار انجام داده‌اند – اول ترور عمدی نه فقط بر روی کارگران تحریک انصاف، بلکه بر شهروندان عادی نیز ایجاد می‌شود. دوم اینکه رسانه ها کاملاً کنترل شده و مخفی هستند.»
ارتش همچنان قدرتمندترین نهاد پاکستان است و تقریباً نیمی از تاریخ 75 ساله خود را مستقیماً از طریق سه کودتا بر آن حکومت کرده است.
“این یک تلاش عمدی برای ایجاد ترس در مردم است که وقتی فردا برای دستگیری من بیایند، مردم بیرون نیایند. و فردا دوباره خدمات اینترنتی را متوقف کرده و رسانه های اجتماعی را (که فقط تا حدی باز است) ممنوع می کنند. او گفت، همین‌طور که صحبت می‌کنیم، خانه‌ها را می‌شکنند و پلیس با شرمندگی زنان خانه‌ها را تحت تعقیب قرار می‌دهد.»
وی گفت: هرگز حرمت چادر و چهار دیواری آنگونه که این جنایتکاران انجام می دهند، نقض نشده است.
خان در پیام خود خطاب به مردم پاکستان گفت: پیام من به مردم پاکستان؛ من تا آخرین قطره خونم برای حقیقی آزادی (آزادی واقعی) مبارزه خواهم کرد، زیرا برای من مرگ ارجح است از بردگی اینها. مجموعه ای از کلاهبرداران
«از همه مردمم می‌خواهم که به یاد داشته باشند که ما عهد کرده‌ایم الی الله‌ها، که در برابر هیچ‌کس جز یکتا (خدا) سر تعظیم فرود نیاوریم. کشورهایی که در آن بی عدالتی وجود دارد و قانون جنگل حاکم است، برای مدت طولانی زنده نمی مانند.
خان روز شنبه پس از اینکه ساعت ها خود را در ساختمان دادگاه عالی اسلام آباد (IHC) حبس کرده بود، به دلیل ترس از دستگیری مجدد، با وجود وثیقه در روز جمعه، به خانه خود در لاهور بازگشت.
خان همچنین گفت که “درام” JUI-F که در خارج از دادگاه عالی انجام می شود، فقط برای یک هدف است – این که رئیس قاضی پاکستان را تحت فشار قرار دهد تا او طبق قانون اساسی حکمی صادر نکند.
او گفت: «پاکستان پیش از این شاهد چنین حمله وقیحانه ای به دادگاه عالی بوده است، زمانی که در سال 1997 جنایتکاران PMLN به طور فیزیکی به آن حمله کردند و یکی از معتبرترین روسای دادگستری، سجادعلی شاه را برکنار کردند.
دستگیری خان توسط تکاوران پاکستان در ساختمان IHC سه شنبه گذشته باعث ناآرامی در پاکستان شد که تا روز جمعه ادامه داشت و منجر به کشته شدن چندین نفر و تخریب ده ها تاسیسات نظامی و دولتی توسط معترضان شد.
برای اولین بار در تاریخ این کشور، معترضان به مقر ارتش (GHQ) در راولپندی یورش بردند و همچنین خانه تاریخی فرمانده سپاه در لاهور را به آتش کشیدند. پلیس تعداد کشته‌های درگیری‌های خشونت‌آمیز را به 10 نفر رساند، در حالی که حزب خان ادعا می‌کند که 40 نفر از کارگرانش در تیراندازی نیروهای امنیتی جان خود را از دست دادند.
دکتر عثمان انور، بازرس کل پلیس پنجاب، روز یکشنبه در یک کنفرانس مطبوعاتی گفت که بیش از 3500 نفر در استان پنجاب به دلیل دست داشتن در خشونت هایی که پس از دستگیری خان آغاز شد، دستگیر شده اند. او گفت که بیشتر آنها در دادگاه های ضد تروریسم محاکمه خواهند شد.
خان در آوریل سال گذشته پس از از دست دادن رای عدم اعتماد به رهبری خود از قدرت برکنار شد، که به گفته وی بخشی از توطئه ای به رهبری ایالات متحده بود که وی را به دلیل تصمیمات مستقل سیاست خارجی خود در مورد روسیه، چین و افغانستان هدف قرار داده بود.