غرق شدن کشتی یونانی: حداقل 16 مهاجر کشته شدند

مقامات یک عملیات جستجو و نجات را در طول شب در شمال غرب پاروس انجام دادند. گارد ساحلی گفت که تجهیزات هوایی و دریایی در منطقه مستقر شده است.

یونان یکی از مسیرهای اصلی ورود مهاجران و پناهندگان به اتحادیه اروپا از آفریقا، خاورمیانه و فراتر از آن است، اگرچه این جریان از سال 2015 تا 2016 کاهش یافته است، زمانی که بیش از یک میلیون نفر از این کشور به کشورهای دیگر اتحادیه اروپا رفتند.

خبرگزاری نیمه رسمی آتن این کشور گفت جسد 12 مرد، سه زن و یک نوزاد از منطقه کشف شد.

گمان می رود 80 نفر در این کشتی بودند که به گفته گارد ساحلی گمان می رود از ترکیه عازم ایتالیا بوده است.

شرایط واژگونی کشتی مشخص نیست.

یانیس پلاکیوتاکیس، وزیر کشتیرانی یونان گفت که باندهای قاچاق مسئول این بلایا هستند.

بریتانیا و فرانسه پس از غرق شدن ده ها تن در تراژدی کانال، جنگ لفظی را تشدید کردند

او در بیانیه‌ای کتبی گفت: «باندها نسبت به جان انسان‌ها بی‌تفاوت هستند و ده‌ها نفر را بدون جلیقه نجات در کشتی‌هایی که با ابتدایی‌ترین استانداردهای ایمنی مطابقت ندارند، روی هم می‌گذارند».

اوایل روز جمعه، مقامات یونان گفتند که 11 جسد را از صحنه یک کشتی غرق شده دیگر که روز پنجشنبه یک قایق بادبانی حامل مهاجران از جزیره‌ای خالی از سکنه در جنوب یونان غرق شد، پیدا کردند.

در این عملیات 90 نفر دیگر نیز نجات یافتند. گارد ساحلی گفت که اطلاعات اولیه حاکی از آن است که این مهاجران نیز به سمت ایتالیا حرکت کرده اند.

شب گذشته بین سه شنبه و چهارشنبه قایق حامل 50 مهاجر در سواحل جزیره فولگاندروس غرق شد و احتمال ناپدید شدن ده ها نفر وجود داشت.