فروش نفت به دلیل ترس از کووید و خطر مداخله ایالات متحده و چین تشدید می شود

نفت خام آمریکا روز جمعه به پایین ترین حد خود در هفت هفته اخیر رسید و به 76.10 دلار در هر بشکه رسید. این کاهش، خبر خوبی برای رانندگان آمریکایی است که به دلیل افزایش هفت ساله قیمت بنزین آسیب دیده اند – بحرانی که دیدگاه مصرف کنندگان را در مورد اقتصاد ایالات متحده ضعیف کرده است.

تام کلوزا، رئیس سرویس اطلاع رسانی قیمت نفت، روز جمعه به CNN گفت: «ما قطعاً کاهش قیمت بنزین را در پمپ مشاهده خواهیم کرد و افزود که این تخفیف «به جای سقوط، شبیه پر خواهد بود».

به گزارش AAA، پس از یک افزایش بی امان، متوسط ​​قیمت گاز در کشور سرانجام به 3.41 دلار در هر گالن رسید. نسبت به یک هفته پیش تقریباً ثابت است.

کلوزا گفت: در حال حاضر به نظر می رسد که قله های 2021 ایجاد شده است.

قفل کردن عصبانی می شود

متأسفانه، یکی از کاتالیزورهای سقوط روز جمعه در بازار، یکی دیگر از تحولات شوم در جبهه کووید است: اتریش برنامه های خود را در روز جمعه برای اعمال یک قرنطینه ملی، اولین بار در اروپا در پاییز امسال، در تلاش برای معکوس کردن جهش موارد کووید-19 اعلام کرد. .

این قرنطینه نگرانی‌ها را در بازار نفت از محدودیت‌های شدید بهداشتی جدید در جاهای دیگر افزایش می‌دهد که بازگشت اقتصادی را کند کرده و تقاضای انرژی را کاهش می‌دهد.

لوئیز دیکسون، تحلیلگر ارشد بازار نفت در ریستاد انرژی، روز جمعه در یادداشتی نوشت: سیگنال های تقاضا امروز به شدت نزولی هستند. “این خطر در اروپا واقعی است، به خصوص اگر حرکت اتریش به سمت قرنطینه تاثیر دومینویی در سراسر قاره داشته باشد. اگر آلمان از این روند پیروی کند، سطح قیمت زیر 80 دلار ممکن است باقی بماند.”

آیا چین و آمریکا با هم متحد خواهند شد؟

فراتر از ترس از قرنطینه، بازارهای نفت به دلیل شبح همکاری ایالات متحده و چین برای مداخله در بازارهای انرژی که قبلاً داغ بود، همچنان پریشان است.
از زمان سقوط به منفی 40 دلار در هر بشکه در آوریل 2020، نفت خام آمریکا تا 125 دلار در هر بشکه افزایش یافته است، زیرا عرضه به سادگی با تقاضا سازگاری نداشته است. اوپک و متحدانش موسوم به اوپک پلاس تنها به تدریج تولید خود را افزایش داده اند. شرکت های نفتی ایالات متحده نیز عجله ای برای افزایش عرضه نداشته اند.

انتشار هماهنگ از سوی دو تن از بزرگترین مصرف کنندگان انرژی در جهان، تأثیر بیشتری نسبت به زمانی که دولت بایدن به تنهایی از ذخایر استراتژیک نفت استفاده کند، خواهد داشت.

مقامات چین روز جمعه بیانیه‌ای منتشر کردند که در آن پیشنهاد می‌کنند که آزادسازی بشکه‌ها از ذخایر اضطراری این کشور روی میز است.

آمریکایی ها می گویند از اقتصاد متنفرند اما طوری رفتار می کنند که انگار دوستش دارند

مقاماتی که بر ذخایر استراتژیک نفت چین نظارت می کنند در بیانیه ای به CNN گفتند: «دفتر در حال حاضر کارهای مربوط به آزادسازی نفت خام را پیش می برد».

بر اساس گزارشی که توسط کاخ سفید منتشر شده است، جو بایدن، رئیس جمهور ایالات متحده و شی جین پینگ، رئیس جمهور چین، در جریان نشست مجازی خود در این هفته درباره “اهمیت اتخاذ تدابیری برای رسیدگی به منابع انرژی جهانی” بحث کردند.

انتشار هماهنگ شده توسط ایالات متحده و چین همچنین می تواند به عنوان ابزاری برای چانه زنی برای باز کردن شیرهای اوپک پلاس پس از ماه ها امتناع از انجام این کار استفاده شود.

رابرت یاوگر، مدیر معاملات آتی انرژی در Mizuho Securities می گوید: «با یک تلاش هماهنگ قدرت آتش وجود دارد.

“رفع کوتاه مدت”

با این حال، این یک راه حل بلندمدت نیست، زیرا آزاد کردن بشکه ها از ذخایر اضطراری، عدم تطابق عرضه و تقاضا را حل نمی کند. و این ذخایر اضطراری مقدار محدودی نفت را در خود جای می‌دهند – نفت خامی که معمولاً برای شوک‌های عرضه ذخیره می‌شود، نه افزایش تقاضا در میان بهبود اقتصادی.

آزادسازی بشکه‌ها امروز ذخایر را با بافر کمتری برای بحران بعدی، چه طوفان، یک درگیری در خاورمیانه یا یک شوک عرضه دیگر، باقی می‌گذارد.

گلدمن ساکس در گزارش جدیدی به مشتریان در روز پنجشنبه تکرار کرد که انتشار هماهنگ “تنها یک اصلاح کوتاه مدت برای کسری ساختاری ارائه می کند.”

چرا دولت بایدن در حال بازگشایی اجاره نفت و گاز در خلیج مکزیک است؟

بانک وال استریت استدلال کرد که این انتشار هماهنگ اکنون “قیمت کامل” دارد، به این معنی که تأثیر آن بر بازارها قبلاً اتفاق افتاده است.

استراتژیست های گلدمن ساکس می نویسند: «در واقع، اگر چنین انتشاری تایید شود و بتواند قیمت نفت را در شرایط کم فعالیت تجاری تا پایان سال پایین نگه دارد، خطرات صعودی آشکاری برای پیش بینی قیمت ما در سال 2022 ایجاد خواهد کرد.

به عبارت دیگر، حداقل برخی در وال استریت از قبل از این مداخله اضطراری – قبل از اینکه اتفاق بیفتد – نگاه می کنند و قیمت های بالاتری را پیش بینی می کنند.