ماریوت کنفرانس اویغور را برای حفظ “بی طرفی سیاسی” رد کرد

طبق ایمیلی که برای اولین بار توسط Axios گزارش شد، پراگ ماریوت برای تصمیم خود مبنی بر امتناع از میزبانی کنگره جهانی اویغور به “دلایل بی طرفی سیاسی” اشاره کرد.

در یک بیانیه، ماریوت اینترنشنال (MAR)، شرکت گفت که پاسخ هتل پراگ به این گروه “با سیاست های ما سازگار نیست.” ماریوت گفت که تیم مدیریت هتل پراگ برای عذرخواهی با گروه تماس گرفته است.

ماریوت گفت: «ما با تیم هتل کار می‌کنیم تا آموزش و آموزش بیشتری را در مورد شیوه‌های طولانی‌مدت گنجاندن خود ارائه دهیم.

ماریوت تایید کرد که ماه گذشته، پراگ ماریوت ایمیلی به گروه فعال ارسال کرد و توضیح داد که کنفرانس برنامه ریزی شده نوامبر در این مکان برگزار نخواهد شد – پس از مشورت با مدیریت شرکت.

در این ایمیل آمده است: “متأسفانه، باید به شما اطلاع دهم که ما قادر به ارائه مکان نیستیم. ما کل موضوع را با مدیریت شرکت خود مشورت کردیم. به دلایل بی طرفی سیاسی، ما نمی توانیم رویدادهایی از این نوع را با موضوع سیاسی ارائه دهیم.” .

Marriott International به CNN گفت این یک “تصمیم در سطح هتل” بود و اشاره به “مدیریت شرکتی” به مدیریت هتل پراگ اشاره دارد.

فعالان پاسخ ماریوت را “سرد کننده” می دانند.

کنگره جهانی اویغور مستقر در آلمان، متشکل از اویغورهای تبعیدی و کسانی است که به دنبال جلب توجه به ادعاهای نسل کشی در منطقه سین کیانگ چین هستند. گزارش مستقل بیش از 50 کارشناس جهانی که در ماه مارس منتشر شد، نشان داد که دولت چین “مسئولیت دولتی در قبال نسل کشی مداوم علیه اویغورها” را بر عهده دارد که نقض کنوانسیون نسل کشی سازمان ملل است.

رسانه های دولتی چین کنگره جهانی اویغور را یک گروه تروریستی خوانده اند. چین همچنین نقض حقوق بشر در سین کیانگ و تبت را رد کرده و اتهامات مربوط به نسل کشی را “احمقانه” خوانده است.

زومرتای آرکین، مدیر برنامه و حمایت از کنگره جهانی اویغور، تأیید کرد که ماریوت با نماینده این گروه در پراگ تماس گرفته است. آرکین در ادامه گفت: “اما من همچنان منتظر عذرخواهی رسمی هستم.” توییتر.
بیت کوین سقوط می کند زیرا چین بار دیگر هدف خود را

آرکین در مصاحبه ای با Axios گفت که پاسخ ماریوت “تکان دهنده” بود.

آرکین به آکسیوس گفت: «ما همیشه رویدادهای بین‌المللی را سازماندهی می‌کنیم و این اولین بار است که این بهانه به ما داده می‌شود. “به دلیل مفهوم گسترده تر این که چگونه چین واقعاً دموکراسی های غربی را مختل می کند، سرد کننده است.”

ماریوت در بیانیه خود به سی ان ان گفت که متعهد است “از همه استقبال گرمی کند.”

این شرکت گفت: “ما در کسب و کار مهمان نوازی هستیم و از مردم از سراسر جهان و از همه اقشار جامعه پذیرایی می کنیم.”

این حادثه آخرین اشتباه ماریوت در مورد چین است، بازاری بزرگ و در حال رشد برای هتل های زنجیره ای.

در سال 2018، مقامات چینی وب سایت و برنامه ماریوت را پس از اینکه این شرکت تبت، هنگ کنگ، ماکائو و تایوان را به عنوان “کشورهای” جداگانه در ایمیل ها و برنامه خود فهرست کرد، مسدود کردند. ماریوت به شدت عذرخواهی کرد و تاکید کرد که به حاکمیت و تمامیت ارضی چین احترام می گذارد.