فعالان اقلیم آلمان وعده موج جدیدی از محاصره را می دهند

برلین: فعالان اقلیم روز سه شنبه گفت که آنها مراحل بیشتری را انجام خواهند داد اعتراضات در برلین در تلاش برای وادار کردن دولت آلمان به انجام اقدامات بیشتر برای مهار گرمایش جهانی.
این اعلام در حالی منتشر شد که دادگاه ها موضع سخت تری را علیه اعضای این گروه اتخاذ کردند آخرین نسل که بارها جاده های سراسری را مسدود کرده اند آلمان در سال گذشته.
این گروه در یک کنفرانس خبری در برلین گفت که از چهارشنبه شروع به برگزاری تظاهرات بدون پایان در منطقه دولتی خواهد کرد. از دوشنبه به بعد، اعضا تلاش خواهند کرد تا “شهر را به طور مسالمت آمیز به بن بست بکشانند.”
Last Generation دولت آلمان را به نقض قانون اساسی کشور متهم می کند و با استناد به حکم دادگاه عالی دو سال پیش که نشان می دهد بار زیادی برای تغییرات آب و هوایی بر دوش نسل های جوان گذاشته شده است، متهم می کند. دولت آنگلا مرکل، صدراعظم وقت، متعاقباً اهداف خود را برای کاهش انتشار گازهای گلخانه ای افزایش داد، اما فعالان می گویند این اقدامات با توافق آب و هوایی پاریس سازگار نیست.
کارلا هینریکس، سخنگوی Last Generation گفت: «تا زمانی که هیچ طرحی وجود نداشته باشد که بتوانیم به آن اعتماد کنیم تا از زندگی و آینده خود محافظت کنیم و آن بر اساس قانون اساسی باشد، ما موظف هستیم چنین طرحی را با تمام ابزارهای صلح آمیز مطالبه کنیم.»
این گروه از آلمان می‌خواهد تا سال 2030 به استفاده از تمام سوخت‌های فسیلی پایان دهد، گامی که رسیدن به آن بسیار بلندپروازانه خواهد بود. این کشور سه نیروگاه هسته‌ای اخیر خود را در آخر هفته خاموش کرد و تا زمانی که ظرفیت انرژی تجدیدپذیر کافی در دسترس باشد، اتکای خود را به نیروگاه‌های زغال‌سنگ و گاز افزایش داد.
اعتراضات نسل گذشته انتقاد شدید بسیاری از طیف های سیاسی را به دنبال داشته است، اگرچه از اهداف اساسی آنها نیز حمایت شده است.
دادگاهی در شهر هیلبرون در جنوب غربی این کشور روز دوشنبه به سه تا پنج ماه حبس محکوم شد. قاضی خاطرنشان کرد که آنها در ماه مارس ساعاتی پس از محکومیت در پرونده قبلی به محاصره ملحق شده بودند.
یکی از معترضان به نام دانیل اکرت پس از صدور حکم از اقدامات خود دفاع کرد و گفت: «تا زمانی که جنایتکاران واقعی به دادگاه معرفی نشوند، اما در عوض به تخریب اساس موجودیت و سود بردن از آن ادامه دهند، نمی‌توانم جز ایستادن در راه این ویرانی، کاری انجام دهید».