مخترع خودخوانده بیت کوین تا حد زیادی در محاکمه بر مخترع به ارزش 54 میلیارد دلار غلبه دارد.

هیأت منصفه میامی تقریباً در مورد همه مسائل مربوط به مناقشه، کریگ رایت را تبرئه کرد، از جمله اینکه نیمی از 1.1 میلیون بیت کوین مورد اختلاف متعلق به خانواده دیو کلیمن، شریک سابق و کارشناس پزشکی قانونی رایانه بود.

کریگ رایت، که ادعا می کند بیت کوین را ایجاد کرده است، ماه گذشته در دادگاه میامی حاضر شد.

در حالی که اعضای هیئت منصفه به این نتیجه رسیدند که رایت مسئول کلاهبرداری نیست، 100 میلیون دلار حقوق مالکیت معنوی به W&K Information Defense Research LLC، یک سرمایه گذاری مشترک بین این افراد، اهدا کردند. دادگاه از اول نوامبر آغاز شد.

رایت در یک پیام ویدئویی گفت: “این یک نتیجه فوق العاده خوب بوده است و من کاملاً احساس حقانیت می کنم.” “هنوز دعواهای بیشتری وجود دارد. ما می خواهیم همه چیز را تغییر دهیم: ارز دیجیتال به پول نقد دیجیتال آنگونه که باید باشد.”

راهنمای مبتدیان برای زبان رمزنگاری شده
طبق اسناد دادگاه، 1.1 میلیون بیت کوین توسط ساتوشی ناکاموتو استخراج شده بود که در مقاله سفید اکتبر 2008 او “Bitcoin: A Peer-to-Peer Electronic Cash System” چارچوبی را برای آنچه که به بیت کوین تبدیل می شود توضیح داد.

رایت در سال 2016 ادعا کرد که او ناکاموتو است که یک نام مستعار بود. ادعا مورد مناقشه قرار گرفته است.

خانواده کلیمن ادعا کردند که او و رایت دوستان و شرکای تجاری بوده اند، اما رایت بیت کوین ناشی از رابطه آنها را دزدیده است.

در بیانیه‌ای، وکلای W&K و دارایی کلیمان گفتند که از اینکه هیئت منصفه ۱۰۰ میلیون دلار حقوق مالکیت معنوی را اعطا کرد و به کلیمان‌ها کمک کرد «سهم منصفانه‌شان از آنچه دیو ایجاد کرد» را به کلیمان‌ها بدهند، «بسیار خرسند» هستند.

دیو کلیمن در آوریل 2013 درگذشت.

رایت متولد استرالیا که بعداً به لندن نقل مکان کرد، در ماه مه از توسعه دهندگان نرم افزار شکایت کرد تا حدود 111000 بیت کوینی را که اکنون به ارزش 5.4 میلیارد دلار ارزش دارد، تضمین کنند.