مدرنا: مدرنا میلیون ها واکسن mRNA را در استرالیا تولید می کند

سیدنی: داروساز آمریکایی Moderna Inc پس از موافقت با راه اندازی یکی از بزرگترین کارخانه های تولیدی خود در خارج از ایالات متحده و اروپا، سالانه میلیون ها واکسن mRNA را در استرالیا تولید خواهد کرد.
این قرارداد، دومین تعهد از این قبیل در آسیا و اقیانوسیه توسط یک توسعه‌دهنده واکسن mRNA غربی، بر تلاش‌های دولت‌ها در سراسر جهان برای ایجاد تولید محلی و آماده‌سازی برای تهدیدات همه‌گیری آتی پس از دسترسی محدود اولیه به واکسن‌ها که منجر به کندی انتشار واکسن کووید-۱۹ شد، تأکید می‌کند.
اسکات موریسون، نخست‌وزیر استرالیا گفت که انتظار می‌رود این کارخانه در ایالت ویکتوریا با شروع فعالیت در سال 2024، سالانه 100 میلیون دوز واکسن mRNA تولید کند.
موریسون به خبرنگاران در ملبورن گفت: «با پیشرفت در این مشارکت جدید، ما در حال ایجاد… توانایی مستقل خود برای تولید این واکسن‌ها در استرالیا هستیم.
موریسون جزئیات مالی این توافق را مشخص نکرد، اما رسانه های استرالیایی گزارش دادند که ارزش این معامله می تواند حدود 2 میلیارد دلار استرالیا (1.43 میلیارد دلار) باشد.
شرکت مدرنا در اکتبر اعلام کرد که قصد دارد تا 500 میلیون دلار برای ساخت کارخانه ای در آفریقا سرمایه گذاری کند تا سالانه 500 میلیون دوز واکسن mRNA از جمله واکسن کووید-19 تولید کند.
واکسن‌های کووید-۱۹ که توسط Moderna و Pfizer /BioNTech ساخته شده‌اند، از فناوری mRNA – پیام‌رسان ریبونوکلئیک اسید – استفاده می‌کنند که به سلول‌ها می‌آموزد چگونه پروتئینی بسازند که پاسخ ایمنی را تحریک کند. این فناوری همچنین می تواند برای تولید واکسن برای سایر بیماری های تنفسی و آنفولانزای فصلی استفاده شود.
BioNtech در ماه مه برنامه ای را برای راه اندازی یک کارخانه جدید در سنگاپور اعلام کرد که پس از عملیاتی شدن در سال 2023، ظرفیت تخمینی سالانه چند صد میلیون دوز از واکسن های mRNA خود را خواهد داشت.
کره جنوبی که با Moderna قرارداد دارد تا کار بطری‌سازی واکسن کووید-19 این شرکت آمریکایی را فراهم کند، همچنین به دنبال جذب سازندگان واکسن mRNA برای شروع تولید محلی است.
اعلامیه مدرنا در حالی منتشر شد که ایالت نیو ساوت ولز استرالیا، محل زندگی سیدنی، بیشترین افزایش روزانه موارد کووید-19 را از زمان پایان قرنطینه تقریبا چهار ماهه در اوایل اکتبر گزارش کرد.
علیرغم افزایش موارد عفونت های جدید، مقامات گفتند که کاهش برنامه ریزی شده محدودیت ها در سیدنی از چهارشنبه ادامه خواهد یافت زیرا آنها از مردم می خواهند برای جلوگیری از تهدید Omicron واکسن های تقویت کننده خود را دریافت کنند.
استرالیا تقریباً 90 درصد از جمعیت بالای 16 سال خود را با دو دوز تلقیح کرده و پس از ظهور موارد Omicron، زمان انتظار برای تزریق بوستر را کاهش داده است.
این کشور از زمان شروع همه‌گیری حدود 232700 مورد و 2113 مورد مرگ را ثبت کرده است.