معترضان در پاریس علیه «دیه» معاون وزیر دفاع روسیه تظاهرات کردند

پاریس: معترضان ضد کرملین روز یکشنبه تظاهراتی را در پاریس برگزار کردند و از اتحادیه اروپا خواستند که همسر اجتماعی این کشور را تحریم کند. معاون وزیر دفاع روسیهکه آنها را به دور زدن تحریم ها متهم می کنند.
ده ها فعال با شعار “تحریم” و با در دست داشتن پلاکاردهایی در بیرون خانه فرضی تجمع کردند. سوتلانا مانیویچ در منطقه هفتم پاریس، یکی از گران ترین منطقه های پایتخت فرانسه.
این اعتراض توسط همکاران آلکسی ناوالنی، منتقد زندانی کرملین سازماندهی شد که می‌گویند همسر تیمور ایوانف، معاون وزیر دفاع روسیه باید از زندگی در اروپا منع شده و دارایی‌هایش مسدود شود.
در یکی از پلاکاردها در این تجمع نوشته شده بود: “دزدی در روسیه، کشتار در اوکراین، همسر در فرانسه”.
دیگری نوشته بود: “خانواده یک جنایتکار جنگی در پاریس زندگی می کنند.”
ماریا پوچیخ، یکی از همکاران ارشد ناوالنی در این تجمع به خبرگزاری فرانسه گفت: «این یک خانواده جنایتکار جنگی است.
آنها باید به خاطر کاری که انجام می دهند با نوعی مجازات و عدالت روبرو شوند.»
دسامبر گذشته، تیم ناوالنی تحقیقاتی را منتشر کرد و گفت که خانواده ایوانف سال‌ها از زندگی لوکس در اروپا با تعطیلات در سنت تروپه، رولز رویس و جواهرات منحصر به فرد لذت می‌بردند.
فعالان ضد کرملین گفتند، پس از اینکه رئیس جمهور ولادیمیر پوتین نیروها را به اوکراین فرستاد، ایوانف شروع به نظارت و سود بردن از پروژه های ساختمانی در ماریوپل اوکراین کرد که پس از یک ماه محاصره تحت کنترل مسکو قرار گرفت.
آنها گفتند که پس از شروع جنگ، همسر ایوانف به فرانسه نقل مکان کرد، جایی که او همچنان از یک سبک زندگی لوکس لذت می برد.
ایوانف در اقدامی برای دور زدن تحریم ها و مانیویچ تحقیقات گفت که در ژوئن 2022 طلاق گرفتند.
فعالان گفتند که قبل از طلاق، مانیویچ نام خانوادگی خود را به ایوانووا تغییر داد و معاون وزیر دفاع تنها منبع حمایت مالی او باقی مانده است.
اکتبر گذشته، اتحادیه اروپا تحریم هایی را علیه ایوانف 47 ساله وضع کرد و او را بالاترین مقام وزارت دفاع و مسئول ساخت تاسیسات نظامی معرفی کرد.
اتحادیه اروپا گفت: «او مسئول تلاش های جنگی روسیه در کل است.
پوچیخ با اشاره به “سطح دیوانه کننده فساد که اکنون با جنایات جنگی ترکیب شده است”، گفت که این واقعیت که مانیویچ می تواند تحریم های اتحادیه اروپا را دور بزند، “ظالمانه و ناعادلانه” بود.
تیم ناوالنی هفته ها با مقامات فرانسوی لابی کرده است اما پاسخی دریافت نکرده است.
پوچیخ گفت: اکنون زمان نادیده گرفتن این موضوع نیست. ما در میانه جنگ هستیم».