مونیخ: انفجار بمب جنگ جهانی دوم در مونیخ، 4 زخمی برجای گذاشت و قطارها را مختل کرد.

برلین: مقامات آلمانی اعلام کردند یک بمب جنگ جهانی دوم روز چهارشنبه در یک کارگاه ساختمانی در کنار یک خط راه آهن شلوغ در مونیخ منفجر شد و چهار نفر زخمی شدند که یکی از آنها وخیم است.
ستونی از دود در نزدیکی ایستگاه Donnersbergerbruecke از محل برخاسته بود. محل ساخت و ساز یک خط قطار شهری جدید در نزدیکی ایستگاه مرکزی مونیخ قرار دارد که کمی بیش از یک کیلومتر (حدود نیم مایل) به سمت شرق است.
رفت و آمد قطارها به آن ایستگاه، یکی از شلوغ ترین ایستگاه های آلمان، متوقف شد اما در اواسط بعد از ظهر از سر گرفته شد. چند قطار محلی تخلیه شدند. سازمان آتش نشانی اعلام کرد که هیچ آسیبی به مسیرها وارد نشده است.
بمب‌های منفجر نشده حتی 76 سال پس از پایان جنگ، و اغلب در حین کار در کارگاه‌های ساخت‌وساز، هنوز به طور مکرر در آلمان یافت می‌شوند. آنها معمولاً در انفجارهای کنترل شده خنثی یا دفع می شوند، فرآیندی که گاهی اوقات به عنوان یک اقدام احتیاطی مستلزم تخلیه در مقیاس بزرگ است.
به گزارش خبرگزاری آلمان dpa، یواخیم هرمان، وزیر کشور ایالت باواریا، گفت که بمب 250 کیلوگرمی (550 پوندی) در حین کار حفاری پیدا شده است.
هرمان گفت که مقامات اکنون باید بررسی کنند که چرا زودتر کشف نشده است. وی خاطرنشان کرد که چنین مکان های ساختمانی معمولاً از قبل به دقت برای بمب های منفجر نشده احتمالی اسکن می شوند.