نماینده سیک بریتانیا به دلیل حذف توییت در مورد مرگ معبد طلایی مورد انتقاد قرار گرفت

لندن: اولین نماینده زن سیک بریتانیا در پارلمان و عضو کابینه سایه، پریت کائور گیل، در رسانه های اجتماعی به دلیل توئیتی که بعداً حذف کرد و به یک “تروریست هندو” اشاره می کرد که در قتل یک مرد در معبد طلایی در سال 2018 اشاره می کرد، مورد انتقاد قرار گرفت. امریتسار.
این مرد که گفته می‌شود روز شنبه به دلیل “توهین به مقدسات” تا سرحد مرگ مورد ضرب و شتم قرار گرفت، ظاهراً به داخل پناهگاهی که گورو گرانت صاحب در آن نگهداری می‌شود، رفت و قبل از اینکه توسط نگهبانان و عبادت‌کنندگان غلبه کرد، شمشیر تشریفاتی را که در کنار کتاب قرار داده بود، گرفت.
گیل، نماینده حزب کارگر در واکنش به ویدئویی مرتبط با این حادثه که توسط هارجاپ بانگال، وکیل مهاجرت بریتانیا در توییتر منتشر شده بود، با پیام او موافقت کرد که این یک “اقدام واضح تروریستی” است.
در پست توییتری وزیر توسعه سایه بین‌الملل که اکنون حذف شده بود، چنین آمده بود: «تروریست هندو از یک اقدام خشونت‌آمیز در زیارتگاه مقدس سیک‌ها Harminder Sahib (معبد طلایی) علیه سیک‌ها جلوگیری کرد.»
این خشم در رسانه های اجتماعی را برانگیخت و برخی از آنها این سوال را مطرح کردند که آیا این سیاستمدار “در تلاش است این موضوع را عمومی کند؟”
کمیسیون عالی هند در لندن نیز این توییت را محکوم کرد و نسبت به تأثیر آن بر جوامع مهاجر هندی در بریتانیا ابراز نگرانی کرد.
سخنگوی کمیسیون عالی هند گفت: «کمیسیون عالی هند مجبور است به صراحت اظهارنظر عمومی یکی از اعضای پارلمان بریتانیا در مورد جنایتی را که در هند رخ داده است، حتی قبل از اینکه مقام مجری قانون هند بتواند یافته‌های خود را بررسی یا اظهارنظر کند یا اعلام کند، رد کند.» .
سخنگوی کمیسیون عالی هند از تأثیری که ممکن است چنین اظهارنظری توسط یک نماینده خارجی بر هماهنگی و صلح بین جوامع در جامعه هندی بریتانیا داشته باشد، نگران است.
به نظر می رسد این توییت که از روز شنبه منتشر شده بود، به زودی توسط نماینده مجلس بیرمنگام ادگباستون حذف شد تا با یک نظر کلی تر در مورد مکان های عبادت جایگزین شود.
در توییت جدید او آمده است: “هیچ مکان عبادت یا اجتماع نباید به این شکل هدف قرار گیرد. صحنه های وحشتناک از هارمندیر صاحب.”
پلیس محلی در امریتسار می گوید جسد این مرد زمانی که ماموران به محل حادثه رسیدند پیدا شد و تحقیقات در حال انجام است.