نوادا: برف کالیفرنیا را منفجر کرد و شمال غربی اقیانوس آرام را یخ زد

سان فرانسیسکو: وزش برف در کوه‌های شمال کالیفرنیا و نوادا بزرگراه‌های کلیدی را بست، در حالی که یک انفجار قطبی دمای سردی را در شمال غربی اقیانوس آرام به ارمغان آورد و هوای غیرمعمول گرم در بخش‌هایی از تگزاس و جنوب شرقی مستقر شد.
در گذرگاه Donner در سیرا، مقامات آزمایشگاه برف مرکزی سیرا در دانشگاه کالیفرنیا، برکلی روز دوشنبه گفتند بارش برف اخیر برفی ترین رکورد دسامبر را با 179 اینچ (4.6 متر) شکسته است که در سال 1970 ثبت شده است. رکورد اکنون 193.7 اینچ (4.9) است. م) با توجه به اینکه برف بیشتری پیش بینی می شود.
استراحتگاه نورث استار کالیفرنیا در Truckee فعالیت های کوهستانی خود را روز دوشنبه در میان شرایط کولاک تعطیل کرد. بر اساس پست فیس بوک پیست اسکی طی 48 ساعت گذشته بیش از 6 فوت (1.8 متر) برف باریده است.
به گزارش KCRA، گروه های جستجو و نجات به دنبال اسکی باز گم شده ای هستند که آخرین بار صبح شنبه در یک آسانسور در پیست اسکی دیده شده بود.
حجم برف در سیرا پس از هوای خشک هفته‌های اخیر به طور خطرناکی پایین بود، اما اداره منابع آب ایالتی روز دوشنبه گزارش داد که برف بین 145 تا 161 درصد از حد نرمال در سراسر محدوده بوده و انتظار برف بیشتر است.
در شمال غربی اقیانوس آرام، پناهگاه‌های گرمایش اضطراری در سراسر غرب واشنگتن و اورگان باز شد، زیرا دما به سطح نوجوانان کاهش یافت و پیش‌بینی‌ها می‌گویند که انفجار قطب شمال برای چند روز ادامه خواهد داشت. بارش برف یکشنبه از خلیج آلاسکا به شمال غربی اقیانوس آرام وزید و تا 6 اینچ (15 سانتی متر) در منطقه سیاتل ریخت.
بیش از یک فوت (0.3 متر) در نزدیکی پورت آنجلس در عرض پوگت ساوند در شبه جزیره المپیک گزارش شده است. پورتلند، اورگان نیز بارش برف داشت. دمای سرد در این منطقه ممکن است در روزهای آینده رکوردها را بشکند.
سرویس ملی هواشناسی اعلام کرد که پایین ترین دمای یکشنبه سیاتل 20 درجه فارنهایت (6.7- درجه سانتیگراد) بود، که در سال 1948 ثبت شده بود. بلینگهام 9 درجه فارنهایت (8-12 درجه سانتیگراد) بود که سه درجه سردتر از رکورد قبلی ثبت شده در سال 1971 بود.
مقامات ایالتی در اورگان وضعیت اضطراری اعلام کردند. در شهرستان Multnomah – محل پورتلند – شش پناهگاه آب و هوای شدید با برنامه‌هایی برای باز کردن مکان‌های اضافی، از جمله در مرکز همایش اورگان، باز هستند. رهبران شهر سیاتل همچنین حداقل شش پناهگاه هوای بد را از شنبه تا حداقل چهارشنبه افتتاح کردند.
در نوادا، هوای یخبندان و برف کورکننده روز دوشنبه در بخش شمالی این ایالت بارید که بر سفر و تجارت تأثیر گذاشت، گذرگاه‌های بزرگراه سیرا نوادا بسته شد، پروازهای فرودگاه به تأخیر افتاد و ادارات دولتی بسته شدند.
80 بین ایالتی به دلیل دید ضعیف و برف سنگین از خط ایالت نوادا تا شهرستان Placer، کالیفرنیا بسته باقی ماند. سقوط بهمن مسیر ایالتی را که شهر تاهو را به برخی از پیست‌های اسکی در دره المپیک متصل می‌کند مسدود کرد و مقامات از رانندگان خواستند از سفرهای غیرضروری خودداری کنند.
چندین پرواز در فرودگاه بین‌المللی رنو-تاهو و فرودگاه بین‌المللی هری رید در لاس وگاس لغو یا به تاخیر افتاد، جایی که آسمان صاف بود اما کوه‌های اطراف پوشیده از برف بود.
فرماندار نوادا، استیو سیسولاک، به کارکنان غیرضروری ایالتی غیر از پرسنل ایمنی و اصلاحات عمومی دستور داد به دلیل طوفان در خانه بمانند.
به دلیل احتمال وزش برف و بارش برف، هشدارهای هواشناسی و سفر به شمال شرقی نوادا و الکو کشیده شد.
طوفان هایی که در روزهای اخیر کالیفرنیا و نوادا را درنوردیده اند، باران و برف را نیز به آریزونا آورده است. یک اینچ باران در یک روز جمعه در فرودگاه فینیکس گزارش شد که 11 اینچ (28 سانتی متر) برف در پیست اسکی آریزونا اسنوباول درست خارج از فلگ استاف بارید. 6 اینچ (15 سانتی متر) دیگر برف در 24 ساعت منتهی به صبح دوشنبه ثبت شد.
انتظار می‌رود طوفان‌های بیشتری از بعدازظهر دوشنبه در این ایالت بیابانی رخ دهد و در طول هفته ادامه یابد.
دما در بخش‌هایی از دشت‌های جنوبی، از جمله در آرکانزاس، که در آن چندین شهر در روز کریسمس رکوردهایی را برای دمای بالای روزانه شکستند، به‌طور غیرقابل فصلی گرم بود.
اما پیش‌بینی‌کنندگان هشدار دادند که با توجه به مرکز پیش‌بینی طوفان در نورمن، اوکلاهاما، زمانی که یک سیستم طوفان در اعماق جنوب حرکت می‌کند، احتمال وقوع طوفان‌های شدید در اواسط هفته وجود دارد و آلاباما و می‌سی‌سی‌پی در معرض بیشترین خطر آب و هوای بد قرار دارند.
به گفته امیلی هلر، هواشناس سرویس ملی هواشناسی، برف سنگین تا عصر روز دوشنبه در سیرا نوادای کالیفرنیا شروع به ریزش خواهد کرد و انتظار می‌رود این منطقه تا روز پنجشنبه از سرمای هوا خلاص شود.
پیش بینی می شود که دمای هوا در غرب واشنگتن و اورگان حداقل تا پنج شنبه و احتمالاً تا آخر هفته به بالاتر از نقطه صفر برسد.