نوجوان میشیگانی به قتل، تروریسم در تیراندازی در دبیرستان آکسفورد متهم شد

شهر آکسفورد: مقامات روز چهارشنبه گفتند که یک پسر 15 ساله به دلیل تیراندازی که منجر به کشته شدن چهار دانش آموز و زخمی شدن سایر دانش آموزان در دبیرستانی در میشیگان شد، به قتل و تروریسم متهم شد و فاش کرد که والدینش فقط چند ساعت قبل از خونریزی احضار شده اند. .
یک روز پس از خشونت در دبیرستان آکسفورد، تقریباً 50 کیلومتری شمال دیترویت، هیچ انگیزه ای توسط مقامات کانتی اوکلند ارائه نشد. اما دادستان کارن مک‌دونالد گفت که تیراندازی از پیش طراحی شده بود و بر اساس “کوهی از شواهد دیجیتال” جمع‌آوری شده توسط پلیس انجام شد.
مک دونالد گفت: «این فقط یک عمل تکانشی نبود.
در واقع، ستوان کلانتر تیم ویلیس به قاضی گفت که اتان کرامبلی یک شب قبل از خشونت ویدئویی ضبط کرده است که در آن درباره کشتن دانش آموزان صحبت می کند.
کرامبلی به عنوان یک بزرگسال به قتل، اقدام به قتل، تروریسم منجر به مرگ و جنایات اسلحه متهم شد. او در حین محاکمه در پاسخ به این سوال که آیا اتهامات را متوجه شده است، پاسخ داد: «بله، می‌دانم». اسکات کوزاک، وکیل مدافع، اعتراف به بی گناهی کرد.
مارک کیست، دستیار دادستان در استدلال موفقیت آمیز برای عدم وثیقه و انتقال به زندان از یک مرکز نوجوانان، گفت: «او عمداً اسلحه دستی را در آن روز به قصد کشتن هرچه بیشتر دانش‌آموز آورد.
پیش از این، کلانتر مایک بوچارد به خبرنگاران گفت که والدین کرامبلی روز سه شنبه «به دلیل رفتار نگران کننده در کلاس درس» به مدرسه فراخوانده شدند. این نوجوان در مدرسه ماند و چند ساعت بعد تیراندازی رخ داد.
کیست در دادگاه گفت که کرامبلی با یک کوله پشتی وارد حمام شد و در حالی که یک تفنگ نیمه اتوماتیک در دست داشت بیرون آمد و در حالی که در راهرو حرکت می کرد به سمت دانش آموزان شلیک کرد. چهار دانش آموز کشته شده به نام های تیت مایر 16 ساله، هانا سنت جولیانا 14 ساله، مدیسین بالدوین 17 ساله و جاستین شیلینگ 17 ساله شناسایی شدند.
بوچارد جزئیاتی در مورد آنچه مسئولان مدرسه را آزار داده بود ارائه نکرد. او گفت که بازرسان بر این باورند که اسلحه از قبل در مدرسه بوده است.
کلانتر گفت: «هیچ چیزی وجود ندارد که او بتواند با آن مواجه شود که خشونت بی‌معنا و کاملاً وحشیانه علیه سایر بچه‌ها را تضمین کند».
نمایندگان حوالی ساعت ناهار سه شنبه به مدرسه هجوم بردند و چند دقیقه پس از تیراندازی، کرامبلی را در راهرو دستگیر کردند. به گفته کلانتر، پدرش هفته گذشته اسلحه 9 میلی متری سیگ ساور را خرید.
مک دونالد گفت که اتهاماتی علیه والدین در حال بررسی است.
او گفت: «داشتن اسلحه به معنای ایمن کردن صحیح آن و قفل کردن آن و جدا نگه داشتن مهمات است.
مک دونالد به خبرنگاران گفت که این تیراندازی باید زنگ خطری برای قوانین جدید اسلحه در کشوری باشد که نسبت به تیراندازی در مدارس حساسیت زدایی شده است.
دادستان بدون ارائه تغییرات خاصی گفت: “ما باید بهتر عمل کنیم.” “چند بار باید این اتفاق بیفتد؟ چند بار؟”
او گفت که اتهام تروریسم نیز مناسب است.
مک دونالد گفت: “در مورد همه کودکانی که می دویدند، جیغ می زدند، زیر میزها پنهان می شدند، چطور؟… آنها نیز قربانی هستند، خانواده های آنها و جامعه نیز همینطور.”
ویدئویی که در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده است نشان می‌دهد که دانش‌آموزان به جای باز کردن دری به روی فردی که ادعا می‌کند افسر پلیس است، عجله می‌کنند تا از پنجره‌های کلاس اول خارج شوند. کلانتر گفت که او احتمالاً کارآگاه بوده است.
پس از این حمله، مقامات از پست‌های رسانه‌های اجتماعی درباره تهدید تیراندازی در مدرسه تقریباً 1700 دانش‌آموزی مطلع شدند. کلانتر تاکید کرد که ارسال چنین نکاتی به مقامات چقدر حیاتی است، در حالی که پیش از تحقیقات کامل نسبت به انتشار شایعات رسانه های اجتماعی هشدار داد.
ایزابل فلورس، دانش آموز 15 ساله کلاس نهم، به ایستگاه تلویزیونی دیترویت WJBK گفت که او و دانش آموزان دیگر صدای شلیک گلوله را شنیدند و دیدند که دانش آموز دیگری در حال خونریزی از صورتش است. او گفت که آنها سپس از منطقه از پشت مدرسه فرار کردند.
رابین ردینگ، یکی از والدین نگران، گفت که پسرش، ترشان برایانت، دانش‌آموز کلاس دوازدهم، روز سه‌شنبه پس از شنیدن تهدیدهای احتمالی تیراندازی در خانه ماند.
او گفت: “این نمی تواند تصادفی باشد.”
برایانت گفت که تهدیدات مبهمی را “برای مدت طولانی” در مورد برنامه های تیراندازی شنیده است.