نوع جدید دارای “صورت فلکی بسیار غیرعادی از جهش ها” است

دانشمندان هنوز در مورد اینکه واکسن‌ها در برابر نوع جدیدی که توسط تیمی در آفریقای جنوبی پرچم‌گذاری شده است و جهش‌هایی را نشان می‌دهد که ممکن است در برابر خنثی‌سازی مقاومت کنند، موثر باشند، مشخص نیستند. تنها ده ها مورد به طور کامل تاکنون در آفریقای جنوبی، بوتسوانا، هنگ کنگ و اسرائیل شناسایی شده است.
به گفته تولیو دی اولیویرا، مدیر پلتفرم توالی یابی نوآوری و تحقیقات کوازولو-ناتال، نوع جدید، B.1.1.529، دارای یک “صورت فلکی بسیار غیرمعمول از جهش ها” است که بیش از 30 جهش به تنهایی در پروتئین سنبله وجود دارد.
روی گیرنده ACE2 – پروتئینی که به ایجاد یک نقطه ورودی برای ویروس کرونا برای آلوده کردن سلول های انسانی کمک می کند – نوع جدید دارای 10 جهش است. د اولیویرا گفت که در مقایسه، نوع بتا دارای سه و نوع دلتا دو است.
ریچارد لسلز، متخصص بیماری های عفونی در پلتفرم توالی یابی نوآوری و تحقیقات کوازولو-ناتال، گفت: این نوع شباهت هایی با انواع لامبدا و بتا دارد که با فرار ذاتی ایمنی مرتبط است.
“همه این چیزها چیزی است که ما را نگران می کند که این نوع نه تنها انتقال پذیری را افزایش داده است، بنابراین با کارایی بیشتری پخش می شود، بلکه ممکن است بتواند بخش هایی از سیستم ایمنی و محافظتی را که در سیستم ایمنی خود داریم دور بزند.” لسلز گفت.
نوع جدید تا حد زیادی در میان جوانان شناسایی شده است، گروهی که پایین ترین میزان واکسیناسیون را در آفریقای جنوبی نیز دارد. دکتر جو فاهلا، وزیر بهداشت گفت که بیش از یک چهارم این افراد بین 18 تا 34 سال در آفریقای جنوبی واکسینه شده اند. او گفت، در حالی که موارد این نوع عمدتاً در مرکز اقتصادی کشور، به ویژه پرتوریا متمرکز است، “فقط یک مسئله زمان” است که ویروس با بسته شدن مدارس و آماده شدن خانواده ها برای سفر برای فصل تعطیلات گسترش یابد.