نوع ویروس کرونا Omicron در چندین ایالت ایالات متحده یافت شد

نیویورک: نوع omicron کووید-19، که پیش از اواسط هفته جاری در ایالات متحده شناسایی نشده بود، تا پایان روز پنجشنبه در حداقل پنج ایالت کشف شده بود، که بار دیگر نشان می‌دهد که چگونه جهش‌های ویروس می‌توانند دور آن دور بزنند. کره زمین با سرعت و سهولت.
تنها یک روز پس از کشف اولین مورد شناخته شده ایالات متحده در کالیفرنیا، آزمایش‌ها نشان داد که نوع omicron حداقل پنج نفر را در منطقه شهری نیویورک آلوده کرده است، به علاوه مردی از مینه‌سوتا که در اواخر نوامبر در کنوانسیون انیمه در منهتن شرکت کرده بود.
مقامات یک مورد دیگر را در یک زن کلرادو گزارش کردند که اخیراً به جنوب آفریقا سفر کرده بود.
مقامات بهداشتی ایالتی گفتند که این نوع در یکی از ساکنان هاوایی واکسینه نشده و بدون سابقه سفر اخیر نیز تایید شده است.
چیزهای زیادی در مورد نوع جدید ناشناخته باقی مانده است، از جمله اینکه آیا مسری تر است، همانطور که برخی مقامات بهداشتی گمان می کنند، آیا می تواند واکسن ها را خنثی کند و آیا باعث می شود افراد به اندازه سویه اصلی بیمار شوند.
مقامات بهداشتی در هر ایالت گفتند هیچ دلیلی برای هشدار بی مورد وجود ندارد. اما گسترش موارد، برخی از افرادی که اخیراً از خانه دور نبوده‌اند، به این معنی است که نوع آن احتمالاً قبلاً در برخی از مناطق ایالات متحده در داخل کشور منتشر شده است.
بیل دی بلازیو، شهردار نیویورک در یک کنفرانس خبری با فرماندار کتی هوچول گفت: «ما باید فرض کنیم که پشت آن چیزهای بیشتری وجود دارد و مدت زمان قابل توجهی اینجا بوده است».
نیویورکی های آلوده شامل یک زن 67 ساله در لانگ آیلند بود که اخیراً به آفریقای جنوبی سفر کرده بود، ساکنان بروکلین و کوئینز و یک مورد دیگر که احتمالاً به سفر مرتبط است. حداقل یک نفر دوز واکسن کووید-19 را دریافت کرده بود اما مقامات جزئیاتی در مورد وضعیت واکسیناسیون چهار مورد دیگر نداشتند.
در مینه سوتا، مقامات بهداشتی گفتند مردی که به خارج از ایالات متحده سفر نکرده بود، یک روز پس از شرکت در کنوانسیون Anime NYC 2021 در شهر نیویورک، علائم را تجربه کرد. یان مالکوم، کمیسر بهداشت مینه‌سوتا گفت به احتمال زیاد این مرد در این کنوانسیون به کووید-19 مبتلا شده است، اما مقامات به طور قطع نمی‌دانند.
به گفته سازمان دهندگان این رویداد، مقامات نیویورک گفتند که در حال کار برای ردیابی شرکت کنندگان در این کنوانسیون هستند که در 19 تا 21 نوامبر برگزار شد و حدود 50000 نفر در آن شرکت کردند. شرکت کنندگان باید ماسک بپوشند و مدرکی مبنی بر دریافت حداقل یک دوز واکسن کووید-19 نشان دهند.
در حالی که شهر نیویورک برای میزبانی رژه روز شکرگزاری سالانه میسی آماده می شد، در مرکز همایش جاکوب کی جاویتز برگزار شد و پس از باز شدن ایالات متحده به روی مسافران بین المللی واکسینه شده، آماده بازگشت انبوه گردشگران شد.
دیو چوکشی، کمیسر بهداشت شهر، از افرادی که در این رویداد شرکت کردند خواست تا آزمایش دهند.
چوکشی روز پنجشنبه گفت: «این فقط به خاطر افرادی نیست که به جنوب آفریقا یا به سایر نقاط جهان سفر می کنند که قبلاً Omicron شناسایی شده است.
این مرد مینه سوتا از 22 نوامبر شروع به تجربه علائم خفیف کرد. به گفته مقامات بهداشتی در ایالت خود، او واکسینه شده بود و در اوایل نوامبر واکسن تقویتی دریافت کرده بود. مقامات گفتند که او در 24 نوامبر به دنبال آزمایش کووید-19 بود و علائم او کاهش یافته است.
22 نوامبر همان روزی بود که فرد مبتلا به پرونده کالیفرنیا از آفریقای جنوبی به ایالات متحده بازگشت. این مسافر کالیفرنیایی که واکسینه شده بود، علائم خفیفی پیدا کرد و روز دوشنبه مثبت شد.
بزرگسالان مبتلا به این نوع در هاوایی نیز یک سال پیش به کووید-19 مبتلا شده بودند. دکتر سارا کمبل، اپیدمیولوژیست هاوایی، گفت که این فرد در حال حاضر در بیمارستان بستری نیست و علائم «خفیف تا متوسط» از جمله سردرد، بدن درد و سرفه داشت.
او دیگر بیمار را شناسایی نکرد تا بگوید فرد در جزیره اوآهو زندگی می کند.
Omicron توسط سازمان بهداشت جهانی به عنوان یک “نوع نگرانی” طبقه بندی می شود زیرا دانشمندان در تلاش هستند تا تعیین کنند که چگونه می تواند از نظر انتقال و شدت با نوع دلتای غالب مقایسه شود. دانشمندان همچنین در حال مطالعه میزان محافظت واکسن‌ها و درمان‌های موجود در برابر omicron هستند.
دانشمندان آفریقای جنوبی برای اولین بار آن را گزارش کردند، اما نمونه ها از چندین کشور در جنوب آفریقا آمده بودند. و مقامات بهداشتی در هلند اکنون می گویند که قبل از شناسایی آفریقای جنوبی در آنجا پیدا شده است.
پروفسور دانیل اومپاد، اپیدمیولوژیست در دانشکده بهداشت عمومی جهانی دانشگاه نیویورک، گفت: با بازگشت راحتی سفر هوایی، اجتناب ناپذیر است که انواع جدیدی مانند omicron از کشوری به کشور دیگر و ایالتی به ایالت دیگر گسترش یابد.
او گفت: “ما نباید وحشت کنیم، اما باید نگران باشیم.”
هوچول گفت که پرونده مربوط به بازدیدکننده مینه سوتا بر نیاز همه افرادی که واجد شرایط واکسن کووید-19 هستند یا اگر قبلاً واکسن تقویت کننده را دریافت نکرده اند، تأکید کرد.
دموکرات گفت: «یک راه برای رسیدگی به این موضوع وجود دارد – نیویورکی‌ها، واکسینه شوند، تقویت شوند و آماده شوند».