نوع Omicron Covid-19 در سه ایالت ایالات متحده یافت شد

واشنگتن: مقامات بهداشتی روز پنجشنبه گفتند، سه ایالت آمریکا مواردی از نوع ویروس کرونای Omicron – کالیفرنیا، کلرادو و مینه‌سوتا – را در میان بیمارانی که کاملاً واکسینه شده بودند و علائم خفیفی داشتند، پیدا کردند.
بیمار مینه سوتا اولین مورد شناخته شده ایالات متحده از انتقال نوع Omicron در جامعه است که در یک مرد کاملاً واکسینه شده که اخیراً به شهر نیویورک سفر کرده بود و در یک کنفرانس شرکت کرده بود، یافت شد.
برای مبارزه با شیوع Omicron، رئیس جمهور جو بایدن روز پنجشنبه الزامات آزمایشی جدید را برای مسافران بین المللی اعلام کرد و در هفته های آینده قول داد که آمریکایی ها به آزمایش رایگان و سریع کووید-19 در خانه دسترسی داشته باشند.
مقامات بهداشتی کلرادو روز پنجشنبه گفتند زنی با نوع Omicron اخیراً از سفر به جنوب آفریقا بازگشته است.
کالیفرنیا روز چهارشنبه اولین مورد در ایالات متحده را در یک مسافر کاملاً واکسینه شده که در آفریقای جنوبی بوده گزارش داد. نوع جدید اولین بار ماه گذشته در جنوب آفریقا شناسایی شد.
پس از اینکه مشخص شد که پرونده مینه سوتا ارتباطی با نیویورک داشته است – این مرد از 19 تا 21 نوامبر در یک گردهمایی انیمیشن در مرکز جاویتز شهر نیویورک شرکت کرد – مقامات بهداشتی بلافاصله “تست و ردیابی سپاه” را فعال کردند تا با شرکت کنندگان در کنفرانس تماس بگیرند تا مانع شوند. بیل دی بلازیو، شهردار نیویورک، گفت که شیوع این بیماری.
شهردار در بیانیه ای گفت: “ما از موردی از نوع Omicron شناسایی شده در مینه سوتا مطلع هستیم که با سفر به کنفرانسی در شهر نیویورک مرتبط است، و باید فرض کنیم که این نوع در شهر ما گسترش یافته است.”
دکتر لیانا ون، استاد بهداشت عمومی در دانشگاه جورج واشنگتن و کمیسر سابق بهداشت بالتیمور، گفت که تشخیص موارد بیشتر Omicron در ایالات متحده فقط مسئله زمان است.
ون در توییتر گفت: پرونده مینه سوتا “به این معنی است که در ایالات متحده گسترش یافته است. موارد بسیار بیشتری در آینده وجود خواهد داشت.”
دانشمندان در حال بررسی Omicron هستند، که توسط سازمان بهداشت جهانی به عنوان یک نوع نگران کننده شناخته شده است، تا ببینند که آیا قابل انتقال تر از نوع دلتا است که اکنون رایج است و آیا باعث بیماری شدیدتر می شود یا خیر. آنها همچنین در حال مطالعه این هستند که واکسن های فعلی تا چه حد بر علیه آن کار می کنند.
فرماندار مینه سوتا، تیم والز، گفت که خبر این مورد در این ایالت “نگران کننده است، اما تعجب آور نیست”، و افزود: “ما می دانیم که این ویروس بسیار مسری است و به سرعت در سراسر جهان حرکت می کند.”
والز از ساکنان خواست واکسینه شده و در داخل خانه از ماسک استفاده کنند. او گفت که بهترین پاسخ به نوع جدید همان است که در طول همه‌گیری همه‌گیری وجود داشته است: یک واکسن کووید-19 دریافت کنید.
حدود 60 درصد از کل جمعیت ایالات متحده، یا 196 میلیون نفر، به طور کامل واکسینه شده اند که یکی از پایین ترین نرخ ها در میان کشورهای ثروتمند است. بیش از 786000 نفر بر اثر کووید-19 در ایالات متحده جان خود را از دست داده اند که 37000 نفر فقط در ماه نوامبر بوده است.