واشنگتن: ممنوعیت استفاده از تفنگ نیمه اتوماتیک در مجلس قانونگذاری ایالت واشنگتن تصویب شد

بلینگهام: ممنوعیت ده‌ها تفنگ نیمه اتوماتیک این کشور را پاکسازی کرد واشنگتن حالت قوه مقننه روز چهارشنبه و انتظار می رود فرماندار آن را به قانون امضا کند.
سلاح های گرم پرقدرت – که زمانی در سراسر کشور ممنوع بود – اکنون سلاح انتخابی در میان مردان جوان است که مسئول بیشتر تیراندازی های جمعی ویرانگر در کشور هستند.
این ممنوعیت پس از چندین تلاش ناموفق در قوه مقننه ایالت و در بحبوحه بیشترین تیراندازی در 100 روز اول یک سال از سال 2009 صورت گرفت.
قانون واشنگتن فروش، توزیع، ساخت و واردات بیش از 50 مدل اسلحه از جمله AR-15، AK-47 و تفنگ های سبک مشابه را مسدود می کند. این اسلحه ها به ازای هر کشش ماشه یک گلوله شلیک می کنند و برای شلیک بعدی به طور خودکار بارگیری می کنند. برخی از معافیت ها برای فروش به آژانس های اجرای قانون و ارتش در واشنگتن گنجانده شده است.
این قانون بلافاصله پس از امضای فرماندار دموکرات جی اینسلی، که مدت ها از چنین ممنوعیتی حمایت می کرد، اجرایی می شود. هنگامی که این لایحه در ماه مارس در مجلس ایالتی تصویب شد، اینسلی گفت که از سال 1994 به این موضوع اعتقاد دارد، زمانی که به عنوان یکی از اعضای کنگره ایالات متحده، به تبدیل این ممنوعیت به یک قانون فدرال رأی داد.
پس از تصویب این لایحه، اینسلی گفت که ایالت واشنگتن “خشونت با اسلحه را به عنوان عادی نمی پذیرد.”
اینسلی گفت که به دلیل ممنوعیت تفنگ نیمه اتوماتیک و دو اقدام دیگر که در این جلسه توسط قانونگذار تصویب شد، جان انسان ها نجات خواهد یافت: یکی که یک دوره انتظار 10 روزه برای خرید اسلحه را معرفی می کند و دیگری برای مسئول دانستن اسلحه سازان در قبال فروش سهل انگارانه.
قانون‌گذاران ایالتی جمهوری‌خواه با این ممنوعیت مخالفت کردند، زیرا برخی از تیراندازی‌های مدارس باید با بازسازی ساختمان‌ها به منظور کاهش جذابیت آن‌ها به عنوان هدف و برخی دیگر می‌گویند که این اقدام حقوق مردم برای دفاع از خود را نقض می‌کند.
سناتور “HB 1240 به وضوح قوانین اساسی ایالتی و فدرال ما را نقض می کند، به همین دلیل است که بلافاصله به دادگاه ختم می شود.” لیندا ویلسون از ونکوور گفت.
بازگرداندن ممنوعیت تفنگ های نیمه اتوماتیک از سوی کنگره آمریکا بسیار دور به نظر می رسد. اما پرزیدنت جو بایدن و دیگر دموکرات‌ها به طور فزاینده‌ای در تلاش برای کنترل‌های قوی‌تر اسلحه جسور شده‌اند – و این کار را بدون پیامدهای انتخاباتی روشن انجام می‌دهند.
به گفته باب فرگوسن، دادستان کل واشنگتن، 9 ایالت از جمله کالیفرنیا، نیویورک و ماساچوست، به همراه ناحیه کلمبیا، قبلاً ممنوعیت های مشابهی را تصویب کرده اند و این قوانین توسط دادگاه ها به عنوان قانون اساسی تایید شده است.
در کلرادو، قانونگذاران روز چهارشنبه در مورد اقدامات مشابه اسلحه بحث کردند، اما ممنوعیت گسترده سلاح های گرم نیمه خودکار با شانس بیشتری روبرو است.
قانونگذاران در کاپیتول تگزاس، پس از ساعت ها درخواست عاطفی خانواده های اووالده که فرزندانشان در سال گذشته کشته شدند، فهرستی از محدودیت های پیشنهادی جدید اسلحه را بدون رأی گیری کنار گذاشتند. جلسه دادرسی تا ساعات اولیه صبح چهارشنبه به پایان نرسید.
وقتی بایدن و سایر قانونگذاران در مورد «سلاح‌های تهاجمی» صحبت می‌کنند، از یک اصطلاح غیردقیق برای توصیف گروهی از تفنگ‌های پرقدرت یا تفنگ‌های بلند نیمه خودکار مانند AR-15 استفاده می‌کنند که می‌توانند 30 گلوله را به سرعت بدون پر کردن مجدد شلیک کنند. در مقام مقایسه، افسران اداره پلیس نیویورک یک تفنگ دستی حمل می کنند که تقریباً نیمی از آن تیراندازی می کند.
در جریان بحث بر سر لایحه ایالت واشنگتن، دموکرات ها از تیراندازی های دسته جمعی مکرر صحبت کردند که باعث کشته شدن مردم در کلیساها، کلوپ های شبانه، خواربار فروشی ها و مدارس شده است.
سن لیز لاولت از Anacortes گفت که نگرانی های بچه ها در مورد تیراندازی در مدرسه باید برطرف شود.
«آنها در خیابان ها راهپیمایی می کنند. آنها از ما می خواهند که اقدامی انجام دهیم.» لاولت گفت. ما باید بتوانیم به فرزندانمان دلایلی برای احساس امیدواری بدهیم.»
یکی دیگر از لایحه‌های کنترل اسلحه که در این جلسه در واشنگتن تصویب شد به افرادی که اعضای خانواده‌شان در اثر خشونت با اسلحه جان خود را از دست داده‌اند این امکان را می‌دهد تا در صورتی که یک سازنده یا فروشنده «در نحوه نگهداری، نگهداری یا فروش آن سلاح‌ها غیرمسئولانه عمل کند» شکایت کنند. بر اساس قانون حمایت از مصرف کننده ایالت، دادستان کل می تواند علیه تولیدکنندگان یا فروشندگان به دلیل سهل انگاری اجازه فروش اسلحه خود به خردسالان یا افرادی که به طور قانونی اسلحه خریداری می کنند تا آنها را به کسی که نمی تواند به طور قانونی آنها را داشته باشد، شکایت کند. .
لایحه دوم خریداران اسلحه را ملزم می کند که نشان دهند آموزش ایمنی را گذرانده اند. همچنین یک دوره انتظار 10 روزه برای همه خریدهای اسلحه تعیین می کند – چیزی که در واشنگتن برای خرید یک تفنگ نیمه اتوماتیک اجباری است.
برخی از قوانین کنترل اسلحه در ایالت های دیگر پس از حکم تاریخی دادگاه عالی ایالات متحده در سال گذشته که استانداردهای جدیدی را برای بازنگری قوانین اسلحه در این کشور تعیین کرد، لغو شده است. این حکم می‌گوید که دولت باید قوانین کنترل اسلحه را با نشان دادن این که «با سنت تاریخی کشور در مقررات مربوط به سلاح گرم مطابقت دارد» توجیه کند.