وزیر بهداشت: آلمانی‌ها واکسینه می‌شوند، درمان می‌شوند یا می‌میرند

ینس اسپان، وزیر بهداشت روز دوشنبه در حالی که از شهروندان بیشتری خواست تا با ضربات جرقه بزنند، هشدار داد که بیشتر آلمانی‌ها تا چند ماه دیگر بر اثر کووید-19 «واکسینه، درمان یا خواهند مرد».
اسپان با مقصر دانستن نوع بسیار مسری دلتا گفت: «احتمالاً تا پایان زمستان امسال، همانطور که گاهی اوقات بدبینانه گفته می شود، تقریباً همه در آلمان واکسینه، درمان یا خواهند مرد.»
وی افزود: به همین دلیل است که ما بسیار فوری واکسیناسیون را توصیه می کنیم.
این هشدار جدی در حالی مطرح می‌شود که آلمان در هفته‌های اخیر برای مهار رکورد افزایش عفونت‌های کروناویروس رقابت می‌کند و بیمارستان‌ها زنگ خطر را درباره پر شدن واحدهای مراقبت‌های ویژه به صدا در می‌آورند.
علیرغم دسترسی گسترده به واکسن‌های رایگان کرونا، تنها 68 درصد از جمعیت آلمان به طور کامل واکسینه شده‌اند، سطحی که کارشناسان می‌گویند برای تحت کنترل نگه داشتن همه‌گیری آن بسیار پایین است.
آلمان، پرجمعیت‌ترین کشور اتحادیه اروپا، روز دوشنبه 30643 مورد دیگر را به گزارش آژانس بهداشتی موسسه رابرت کخ اضافه کرد که مجموع موارد ابتلا از زمان شروع همه‌گیری را به بیش از 5.3 میلیون نفر رساند.
تاکنون نزدیک به 100000 نفر از جمله 62 نفر در 24 ساعت گذشته جان خود را از دست داده اند.
اسپان گفت: “ما در بسیاری از بیمارستان ها وضعیت بسیار بسیار سختی داریم.”
آلمان هفته گذشته محدودیت‌های سخت‌تر برای مهار چهارمین موج کووید را اعلام کرد.
در مناطقی که نرخ بستری در بیمارستان بالا است، افراد واکسینه نشده از حضور در فضاهای عمومی مانند سینما، سالن‌های ورزشی و غذاخوری‌های سرپوشیده منع می‌شوند.
از کارمندان خواسته می شود تا زمانی که امکان دارد از خانه به محل کار خود بازگردند، در حالی که هرکسی که به محل کار می رود باید ثابت کند که واکسینه شده، بهبود یافته یا اخیراً آزمایش منفی داشته است – سیستمی که به عنوان “3G” شناخته می شود.
همین قانون در مورد حمل و نقل عمومی در آن مناطق اعمال می شود.
بسیاری از مناطق آسیب دیده آلمان، از جمله باواریا و زاکسن، با لغو رویدادهای بزرگ مانند بازارهای کریسمس و ممنوع کردن موثر افراد واکسینه نشده از زندگی عمومی غیرضروری، از این هم فراتر رفته اند.
همچنین از همه بزرگسالان واکسینه شده خواسته شده است که برای مبارزه با کاهش اثربخشی واکسن پس از شش ماه واکسن تقویت کننده دریافت کنند.