وینیسیوس جونیور: رئال مادرید حادثه آزار نژادپرستانه را به عنوان جنایت نفرت به دادستان گزارش داد

وینیسیوس جونیور در حال بازی برای رئال مادرید
وینیسیوس گفت: «اسپانیا به عنوان کشور نژادپرستان شناخته می شود» پس از اینکه شعارهای توهین آمیز علیه او در والنسیا ارسال شد.

باشگاه می گوید که آخرین مورد توهین نژادپرستانه به وینیسیوس جونیور مهاجم رئال مادرید به عنوان جنایت نفرت انگیز به دادستانی اسپانیا گزارش شده است.

پس از این مسابقه که بازیکن 22 ساله برزیلی بعداً به دلیل رفتار خشونت آمیز اخراج شد، گفت: “لالیگا متعلق به نژادپرستان است”.

رئال مادرید روز دوشنبه بیانیه ای صادر کرد و اعلام کرد که “در نظر می گیرد که چنین حملاتی جنایت ناشی از نفرت نیز محسوب می شود”.

دادستان های اسپانیا اکنون تصمیم خواهند گرفت که آیا تحقیقات جنایی را دنبال کنند یا خیر.

باشگاه رئال مادرید گفت: “رئال مادرید شدیدترین انزجار خود را نشان می دهد و حوادث دیروز علیه بازیکن ما وینیسیوس جونیور را محکوم می کند.”

این حقایق یک حمله مستقیم به مدل همزیستی دولت قانونی اجتماعی و دموکراتیک ما است.»

وینیسیوس در این فصل بارها هدف آزار نژادپرستانه قرار گرفته است.

لالیگا در بیانیه‌ای اعلام کرد که در صورت شناسایی جنایت نفرت، تحقیق کرده و «اقدامات قانونی مناسب» را انجام خواهد داد و از مردم می‌خواهد فیلم‌های مرتبط را ارسال کنند.

بی‌بی‌سی اسپورت می‌داند دو هوادار که به وینیسیوس توهین نژادی کرده‌اند، شناسایی شده‌اند و انتظار می‌رود که والنسیا به طور دائم ورزشگاه را محروم کند.

دعوای وینیسیوس و تباس در توییتر

وینیسیوس پس از بازی در شبکه های اجتماعی نوشت: قهرمانی که زمانی به رونالدینیو، رونالدو، کریستیانو و مسی تعلق داشت، امروز متعلق به نژادپرستان است.

او سپس با خاویر تباس، رئیس لالیگا، پیام هایی رد و بدل کرد.

تباس در توییتر نوشت، وینیسیوس دو بار در جلسه ای حاضر نشد تا درباره آنچه که «در موارد نژادپرستی می تواند انجام دهد» صحبت کند.

تباس گفت: قبل از اینکه از لالیگا انتقاد کنید و تهمت بزنید، باید به درستی خود را آگاه کنید.

وینیسیوس از این پست به دلیل هدف قرار دادن او به جای “نژادپرست ها” انتقاد کرد و گفت که او می خواهد لالیگا “اقدامات و مجازات ها” انجام دهد.

تباس سپس پاسخ داد: نه اسپانیا و نه لالیگا نژادپرست نیستند، گفتن این حرف بسیار ناعادلانه است.

“در این فصل حوادث نژادپرستانه 9 بار گزارش شده است (هشت مورد از آنها به دلیل توهین به وینیسیوس بوده است). “

توهین نژادپرستانه ای که وینیسیوس در این فصل مجبور به مقابله با آن شده است

  • سپتامبر 2022 – برخی از هواداران اتلتیکو مادرید در خارج از ورزشگاه واندا متروپولیتانو، قبل از اینکه رئال مادرید در سپتامبر 2022 آنها را پخش کند، آهنگ های نژادپرستانه را برای وینیسیوس خواندند. اتلتیکو مادرید بعداً شعارهای “غیرقابل قبول” را محکوم کرد توسط “اقلیتی” از طرفداران
  • سپتامبر 2022 – برخی کارشناسان در اسپانیا از جشن گل وینیسیوس انتقاد می کنند که در آن او با پرچم کرنر می رقصد. او پاسخ می دهد با گفتن “خوشبختی یک برزیلی سیاهپوست در اروپا” پشت این انتقاد است
  • دسامبر 2022 – به نظر می رسد وینیسیوس در وایادولید در حالی که پس از تعویض از کنار هواداران رد می شد مورد آزار نژادپرستانه قرار گرفته بود. لالیگا اعلام کرد که اتهاماتی را مطرح کرده است در رابطه با سوء استفاده نژادپرستانه وینیسیوس به “سازمان های قضایی، اداری و ورزشی مربوطه”
  • ژانویه 2023 – مجسمه وینگر رئال مادرید از روی پل آویزان شد نزدیک زمین تمرین باشگاه قبل از بازی مقابل اتلتیکو مادرید در کوپا دل ری. اتلتیکو گفت این حادثه “متنفر” بود
  • فوریه 2023 – هواداران مایورکا به اتهام توهین نژادپرستانه به برزیلی فیلمبرداری شدند در جریان بازی مقابل رئال
  • مارس 2023 – لالیگا اعلام کرد که یک بار دیگر رفتار نژادپرستانه غیرقابل تحملی علیه وینیسیوس در بازی با بارسلونا مشاهده شد و این توهین نژادپرستانه را به دادگاه آموزشی بارسلونا گزارش کرد.
  • می 2023 – وینیسیوس علیه والنسیا مورد آزار نژادپرستانه قرار گرفت

در بنر Sounds گوش دهیددر پاورقی Sounds گوش دهید