پاکستان پنجمین موج کووید-19 را در بحبوحه افزایش موارد ابتلا می بیند

اسلام آباد: رسانه های محلی به نقل از کارشناسان بهداشت گزارش دادند که با توجه به افزایش موارد ابتلا به نوع Omicron کووید-19، پاکستان اکنون با موج پنجم ویروس کرونا مواجه است و ممکن است موارد ابتلا در اواخر ژانویه یا اوایل فوریه به اوج خود برسد.
به گزارش یک شبکه تلویزیونی، اسلام آباد روز جمعه 34 مورد جدید از نوع Omicron را گزارش کرد. حداقل 66 مورد از کل موارد از اسلام آباد گزارش شده است.
روز پنجشنبه، یازده نفر از اعضای یک خانواده برای نوع Omicron در کراچی مثبت شدند. آنها با نوع Omicron از لاهور آلوده شده بودند.
به گزارش این کانال، معاون کمیسیون شرق کراچی روز جمعه اطلاعیه ای را برای اعمال قرنطینه هوشمند و خرد هوشمند در مناطق خاصی از بلوک 7 گلشن اقبال به مدت دو هفته صادر کرد.
در ادامه این گزارش آمده است که تحت فرمان قرنطینه، مقامات تردد آزادانه افراد ساکن در این منطقه را محدود کرده‌اند، همه مشاغل به جز مغازه‌های فروش مواد غذایی و دارو بسته شده‌اند، حمل‌ونقل عمومی ممنوع شده است و دیگر سواری سواری ممنوع است.
پیش از این، روز جمعه، مرکز فرماندهی و عملیات ملی (NCOC) اعلام کرد که پاکستان 515 مورد جدید کووید-19 و 6 مورد مرگ جدید را گزارش کرده است.