پاکستان: گروه حقوق بشر در مورد تهدید آزادی بیان در پاکستان هشدار داد

اسلام آباد: کمیسیون حقوق بشر پاکستان (HRCP) روز چهارشنبه نسبت به تلاش ها برای خفه کردن آزادی بیان و عقیده در این کشور ابراز نگرانی کرد.
این سخنان در چارچوب کنفرانس اسماء جهانگیر 2021 که اخیراً به پایان رسیده است، بیان شد.
HRCP به طور فزاینده‌ای از تلاش‌ها برای خفه کردن آزادی بیان و عقیده در کشور نگران است – از تلاش خشن PTA برای ایجاد اختلال در خدمات اینترنتی تا محل برگزاری کنفرانس اسماء جهانگیر و مخالفان که بودجه آن را زیر سوال می‌برند، تا درخواست شورای علمای پاکستان. HRCP در بیانیه ای اعلام کرد که دولت علیه دعوت کنندگان به اتهام “افترا کردن” ارتش و قوه قضاییه اقدام می کند.”
در فضایی که صداهای به حاشیه رانده شده – به ویژه آنهایی که از بلوچستان و جنبش های مردمی مانند جنبش پشتون تهافذ – باید بجنگند تا در مورد حقوق بشر شنیده شوند، چنین اقداماتی با ادعای دولت مبنی بر “آزاد بودن رسانه های پاکستانی” در تضاد است. ‘.
یک هیئت متخصص در طی سمیناری در لاهور گفت که اقلیت های مذهبی و فرقه ای از تبعیض و خشونت سیستماتیک در پاکستان رنج می برند.
این موضوع تبعیض علیه اقلیت ها در جریان کنفرانس اسماء جهانگیر 2021 مطرح شد که سخنرانان روز یکشنبه موضوع «آزادی دین و عقیده» را مورد بحث و بررسی قرار دادند.
به گزارش اینترنشنال نیوز، سخنرانان روز یکشنبه هنگام شرکت در نشستی با موضوع «تأثیر افراط گرایی بر اقلیت های مذهبی و فرقه ای» گفتند: «علی رغم همه تبعیض ها، ما مالک این سرزمین هستیم و قانون اساسی پاکستان را می پذیریم».
پرویز هودبهوی، آکادمیک برجسته پاکستانی، گفت که نظریه دو ملت و قطعنامه اهداف، اساس تبعیض سیستماتیک اقلیت ها در پاکستان است. او گفت که مسیحیان، هندوها و پارسی ها به مرور زمان به دلیل تبعیض و خشونت، ترک پاکستان را انتخاب کردند.
لعل چند مالی، نماینده مجلس ملی، گفت که دولت، زیر نظر وزارت حقوق بشر، یک کمیته پارلمانی برای حمایت از اقلیت ها در برابر تغییر دین اجباری تشکیل داده بود، اما این قانون در شورای ایدئولوژی اسلامی (CII) مسدود شد.
یکی از نمایندگان جامعه هزاره هزاره ها را “اقلیت مضاعف” نامید زیرا آنها با تبعیض سیستماتیک روبرو بودند. جلیله حیدر گفت: «افراط گرایان به دلیل تشویق دولت قدرت یافته اند زیرا هزاره ها از نقض فاحش حقوق بشر رنج می برند.