پوتین: والدین تفنگدار سابق آمریکایی از بایدن می خواهند در مذاکرات پوتین برای آزادی پسر زندانی تلاش کند.

مسکو: والدین ترور رید، تفنگدار دریایی سابق ایالات متحده که در یک زندان روسیه نگهداری می‌شود، روز دوشنبه از جو بایدن، رئیس‌جمهور جو بایدن خواستند تا پرونده پسرشان را با همتای روس خود ولادیمیر پوتین در گفتگوهای مجازی مطرح کند تا برای آزادی او تلاش کنند.
بایدن و پوتین قرار است روز سه‌شنبه از طریق ویدئو کنفرانس صحبت کنند و مطمئناً اوکراین در دستور کار قرار خواهد گرفت زیرا افزایش نیروهای روسیه به نگرانی‌ها در مورد حمله احتمالی دامن زده است. مسکو چنین طرحی را رد می کند.
پیش از مذاکرات، جوی و پائولا والدین رید گفتند بیم آن دارند که تشدید تنش بزرگ در مورد اوکراین بتواند شانس آزادی پسر 30 ساله آنها را با مشکل مواجه کند.
آنها در بیانیه ای به رویترز گفتند: “ما به رئیس جمهور بایدن نیاز داریم تا قبل از اینکه خیلی دیر شود، پسرمان را به خانه بیاورد. ما نمی خواهیم تروور را پشت سر بگذاریم.”
رید، اهل تگزاس، سال گذشته پس از مجرم شناخته شدن به خطر انداختن جان دو پلیس در مسکو در حالی که مست در یک دیدار در سال 2019 بود، به 9 سال زندان محکوم شد. او این اتهامات را رد کرد و ایالات متحده محاکمه او را “تئاتر تئاتر” نامید. پوچ”.
او و پل ویلان، یک آمریکایی که به اتهام جاسوسی در روسیه زندانی است، به عنوان نامزدهای احتمالی برای مبادله زندانیان با ایالات متحده معرفی شده اند.
رسانه‌های روسی کنستانتین یاروشنکو، خلبانی را که به جرم توطئه برای قاچاق کوکائین به 20 سال زندان محکوم شده و ویکتور بوت، قاچاقچی اسلحه روسی که حکم 25 سال زندان را سپری می‌کند، به عنوان نامزدهای احتمالی برای مبادله معرفی کرده‌اند.
در بیانیه والدین آمده است: «او (رید) به رئیس‌جمهورش نیاز دارد که او و پل ویلان را به خانه بیاورد و به مقامات منتخب نیاز دارد تا از رئیس‌جمهور در انجام هر کاری که لازم است برای تحقق آن حمایت کنند.»
رید و ویلان در لیست بلندبالایی از موضوعات مورد اختلاف پوتین و بایدن قرار دارند.