چین از دولت‌های محلی می‌خواهد که تأثیر محدودیت‌های کووید-19 را در سال جدید قمری به حداقل برسانند

پکن: برنامه‌ریز ایالتی چین روز یکشنبه از دولت‌های محلی خواست تا تأثیر محدودیت‌های کووید-19 را در تعطیلات سال نو قمری به حداقل برسانند تا به افزایش مصرف کمک کنند، زیرا افزایش موارد نوع Omicron رشد اقتصادی را تهدید می‌کند.
کمیسیون توسعه و اصلاحات ملی در بیانیه‌ای اعلام کرد: «دولت‌های محلی باید از اقدامات کنترلی و همه‌گیر کووید-19 (در طول تعطیلات) از ساده‌ترین و یک‌جای همه‌گیر اجتناب کنند و تأثیر آن را بر زندگی مردم به حداقل برسانند.
به گفته این سازمان، مکان‌های کم خطر در چین، تقاضای منطقی برای سفرهای کوتاه ساکنان شهری و روستایی را برآورده می‌کنند و عرضه محصولات روزمره را در طول دوره تعطیلات افزایش می‌دهند.
چین موارد محلی از نوع بسیار قابل انتقال Omicron را در حداقل پنج استان و شهرداری گزارش کرده است، از جمله اولین عفونت در پایتخت پکن در روز شنبه، درست چند هفته قبل از بازی های المپیک زمستانی در فوریه.
دولت‌های محلی نسبت به موارد بالقوه کووید-۱۹ از خارج در حالت آماده‌باش هستند، و بسیاری از ساکنان می‌خواهند برای سومین سال متوالی در زمانی که معمولا شلوغ‌ترین دوره سفر سال است، در محل خود بمانند.
اقتصاد چین احتمالاً در سه ماهه چهارم با کمترین سرعت خود در 1-1/2 سال گذشته رشد کرد که تحت تأثیر تقاضای ضعیف به دلیل رکود املاک، محدود کردن بدهی ها و اقدامات سختگیرانه کووید-19 قرار گرفت.
NDRC روز یکشنبه همچنین گفت که از توسعه سالم بازار ملک و تقاضای قانونی خریداران خانه حمایت می کند، در حالی که از دولت های محلی می خواهد نظارت بر رقابت ناعادلانه و سایر رفتارهای انحصاری را در طول دوره تعطیلات افزایش دهند.
NDRC گفت: “این اقدامات با هدف آزادسازی بیشتر پتانسیل هزینه های مصرف کننده و فشار برای شروع پایدار رشد اقتصادی در سه ماهه اول انجام می شود.”