چین پس از آتش‌سوزی در بیمارستان پکن که ۲۱ کشته برجای گذاشت، دستور تحقیقات را صادر کرد

چین دستور تحقیق در مورد آتش سوزی در بیمارستانی در پکن را صادر کرده است که منجر به کشته شدن 21 نفر شد، یکی از مرگبارترین موارد در سال های اخیر در پایتخت، اما بسیاری از پست های رسانه های اجتماعی در مورد این حادثه حذف شدند زیرا مردم در مورد تاخیر در اعلام خبر تردید داشتند.
رسانه‌های اجتماعی ویدیوهای دراماتیکی از افرادی نشان دادند که از ملحفه‌های بسته برای فرار از دود و شعله‌های آتش پس از وقوع آتش‌سوزی در حوالی ساعت 1 بعد از ظهر (0500 GMT) از دیوارها پایین می‌روند. بیمارستان چانگ فنگ.
71 نفر در جریان نجات تخلیه شدند. پکن دیلی گزارش داد تا ساعت 6 بعد از ظهر، 21 نفر جان باختند.
بر اساس گزارش های محلی، آتش در حدود نیم ساعت خاموش شد.
دولت پکن اعلام کرد که یک کنفرانس مطبوعاتی در ساعت 12 بعد از ظهر روز چهارشنبه در مورد آتش سوزی برگزار خواهد کرد. رسانه های محلی گزارش داده اند که تحقیقات در حال انجام است.
مقامات روز چهارشنبه دسترسی به بیمارستان را مسدود کردند. به گفته شاهدان رویترز، شیشه های شکسته و سوخته دیده می شد و به گفته شاهدان رویترز، پلیس در محل بیمارستان حضور گسترده ای داشت، از جمله پلیس لباس شخصی.
پست های شبکه های اجتماعی در مورد آتش سوزی در حال پخش است وی چت بر اساس بررسی‌های رویترز، برای چندین ساعت یا سانسور یا حذف شدند. یکی از پست‌هایی که هنوز در دسترس است، از بیمارستان به دلیل لاف زدن در مورد آمادگی برای آتش سوزی در مقاله فوریه در حساب رسمی وی چت انتقاد کرد.
یکی از افراد در وی چت در پستی که بعداً حذف شد، نوشت: «کار امداد و نجات در محل حادثه در عرض 3.5 ساعت به پایان رسید، اما مردم فقط می‌دانستند که 21 نفر در اثر آتش‌سوزی جان خود را از دست داده‌اند که ساعت از 8 شب گذشته است.
در این اظهار نظر آمده است: «بسیار گیج کننده است که اطلاعات کمی در مورد آتش سوزی کشته شدن 21 نفر در یک شهر پرجمعیت مانند پکن قبل از اطلاعیه رسمی شناخته شده بود.
بر اساس گزارش رسانه های دولتی و محلی، علت آتش سوزی در دست بررسی است و جزئیات بیشتری از مجروحان در دست نیست.