کالیفرنیا: کالیفرنیا به واکسن های تقویت کننده برای کارکنان مراقبت های بهداشتی نیاز دارد

ساکرامنتو: فرماندار گاوین نیوسام روز سه‌شنبه اعلام کرد کالیفرنیا از کارکنان مراقبت‌های بهداشتی می‌خواهد که واکسن ویروس کرونا را تزریق کنند و متعهد شد که از آماده‌سازی بیمارستان‌ها در حالی که نسخه جدیدی از این بیماری در سراسر ایالت شیوع پیدا می‌کند، اطمینان حاصل کند.
کالیفرنیا در حال حاضر از کارکنان مراقبت های بهداشتی می خواهد که علیه ویروس کرونا واکسینه شوند، دستورالعملی که از سپتامبر اجرایی شد و از آن زمان به اخراج یا تعلیق هزاران نفر منجر شده است. اکنون به نیومکزیکو می‌پیوندد که حداقل دومین ایالتی است که برای کارکنان مراقبت‌های بهداشتی نیاز به تزریق تزریقی دارد.
نیوسام این خبر را در حساب شخصی خود در توییتر اعلام کرد. دفتر او از ارائه جزئیات بیشتر، از جمله اینکه چه تعداد کارگر تحت تأثیر قرار خواهند گرفت و اینکه آیا آزمایشات مکرر به عنوان جایگزین مجاز است یا خیر، خودداری کرد. Newsom یک کنفرانس خبری در منطقه خلیج سانفرانسیسکو در روز چهارشنبه برنامه ریزی کرده است.
نیوسام گفت: “کالیفرنیا به کارکنان مراقبت های بهداشتی نیاز دارد تا تقویت کننده خود را دریافت کنند.”
کالیفرنیا تاکنون بسیار بهتر از بسیاری از ایالت‌های دیگر که با افزایش شیوع ویروس کرونا دست و پنجه نرم می‌کنند، بوده است، به طوری که مناطقی در غرب میانه و شمال شرق شاهد بیشترین جهش در موارد ابتلا و بستری شدن در بیمارستان در میان دمای سردی بوده که مردم را در خانه نگه داشته است.
مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری های ایالات متحده، کالیفرنیا را به عنوان یک مکان با انتقال “بالا” ویروس، همراه با تقریباً هر جای دیگر کشور، فهرست می کند. اما در هفته گذشته کالیفرنیا به طور متوسط ​​114 مورد جدید در هر 100000 نفر را ثبت کرد که کمتر از نصف نرخ ملی است.
در همین حال، تعداد بستری‌های مرتبط با ویروس کرونا در کالیفرنیا به آرامی در حال افزایش است و در ۱۱ روز گذشته ۱۵ درصد افزایش یافته و به ۳۸۵۲ نفر رسیده است. این میزان کمتر از نصف اوج تابستان اواخر تابستان و یک پنجم سال قبل است، یعنی قبل از اینکه واکسن ها به طور گسترده در دسترس باشند.
اما در حالی که بیمارستان ها به طور کلی تعداد بیماران کمتری نسبت به زمستان گذشته دارند، بسیاری از آنها کارگران کمتری برای درمان بیماران دارند. کمبود نیروی انسانی در حالی رخ می دهد که مشاغل در یافتن کارگر از جمله بیمارستان ها با مشکل مواجه هستند. یک مطالعه اخیر توسط دانشگاه کالیفرنیا-سانفرانسیسکو تخمین زده است که کمبود پرستاری در ایالت ممکن است تا سال 2026 ادامه داشته باشد.
کیومی بورچیل، معاون رئیس گروه در بخش سیاست انجمن بیمارستان کالیفرنیا، در مصاحبه ای سه شنبه قبل از اینکه نیوسام در مورد تزریقات تقویت کننده اعلام کند، گفت: «کمبود کارکنانی که ما با آن مواجه هستیم بدتر از همیشه است.
کالیفرنیا در بحبوحه مهمانی‌های تعطیلات و گردهمایی‌های خانوادگی که به دلیل مجموعه‌ای از طوفان‌های زمستانی مجبور به ورود به خانه‌ها شده‌اند، آماده افزایش آلودگی‌های جدید است.
اما کارشناسان می‌گویند پرجمعیت‌ترین ایالت این کشور احتمالاً از بدترین سناریو – افزایش بستری شدن در بیمارستان و مرگ و میر – جلوگیری می‌کند، زیرا اکثر کالیفرنیایی‌ها یا واکسینه شده‌اند یا قبلاً آلوده شده‌اند. این یک سطح یا محافظت بالاتر در برابر نوع omicron می دهد که اگرچه تضمین نمی کند که افراد بیمار نشوند، اما به این معنی است که آنها کمتر به بیمارستان نیاز دارند.
دکتر مونیکا گاندی، استاد بیماری های عفونی در دانشگاه کالیفرنیا، سانفرانسیسکو، گفت: “این یک ویروس تنفسی بسیار قابل انتقال است و مردم به آن مبتلا می شوند. و هر زمستان به آن مبتلا می شوند.” ما باید به سمت سنجش موفقیت واقعی خود با یک بیماری برویم، این همان کاری است که ما با بستری شدن در بیمارستان انجام می دهیم.”
بیش از 70 درصد از تقریباً 40 میلیون ساکن این ایالت به طور کامل واکسینه شده اند در حالی که 42 درصد واکسن تقویت کننده دریافت کرده اند. از روز دوشنبه omicron اکنون نوع غالب ویروس کرونا در ایالات متحده است.
چیزهای زیادی در مورد نوع omicron ناشناخته باقی مانده است، از جمله اینکه آیا باعث بیماری بیشتر یا کمتر شدید می شود. دانشمندان می گویند که Omicron راحت تر از سایر سویه های ویروس کرونا از جمله دلتا پخش می شود. مطالعات اولیه نشان می دهد که واکسینه شده برای بهترین شانس برای جلوگیری از عفونت به تزریق سوم نیاز دارد، اما حتی بدون دوز اضافی، واکسیناسیون همچنان باید محافظت قوی در برابر بیماری شدید و مرگ داشته باشد.
مدل‌های رایانه‌ای که توسط مقامات ایالتی برای پیش‌بینی ویروس استفاده می‌شود، می‌گویند که بستری شدن در بیمارستان در طول تعطیلات ثابت می‌ماند و در اواسط ژانویه کمی کاهش می‌یابد.