کووید-19: با شروع Omicron، شیوع چین به 6 استان رسید

پکن: چین تنها کشور اصلی در جهان است که با وجود جهش‌هایی که به ویروس اجازه می‌دهد از حفاظت واکسن فرار کند و حتی در محدودیت‌های سخت‌گیرانه نفوذ کند، هنوز به شدت در تلاش برای از بین بردن کووید-19 است. سخت‌تر می‌شود: کشور Covid Zero از اواسط اکتبر تاکنون هیچ آلودگی روزانه محلی جدیدی را گزارش نکرده است.
در اینجا خلاصه ای از جایی است که ویروس یک بار دیگر دفاع را نقض می کند:
مقامات بهداشتی که با شیوع بیشتر ناشی از نوع دلتا مبارزه می‌کنند، شیان، یک شهر غربی چین با 13 میلیون نفر را در پایان سال 2021 مسدود کردند. نوع خطرناک بی سر و صدا به بسیاری از جوامع نفوذ کرده و بدون شناسایی گسترش یافته است. سپس Omicron آمد که به عفونت های بیشتر در سراسر کشور دامن زد. نوع فوق قابل انتقال از ابتدای سال در سه شهر یافت شده است، از جمله دو شهر با پورت هایی که اجزای حیاتی در زنجیره تامین جهانی هستند.
تیانجین
شهر بندری شمالی تیانجین شاهد گسترش اولین جامعه Omicron در اوایل این ماه بود. پس از انجام دو دور آزمایش دسته جمعی در شهر 14 میلیون نفری که حدود یک ساعت با ماشین دورتر از پکن پایتخت چین قرار دارد، تعداد کل عفونت ها در آنجا به بیش از 150 نفر رسید.
مقامات اوایل این هفته نیم روز تعطیلی را اجباری کردند تا به کارمندان دولت و شرکت اجازه دهند در دور دوم آزمایش شرکت کنند. این تلاش 44 عفونت را کشف کرد که همه در میان افرادی که قبلاً در قرنطینه یا در مناطق تحت کنترل در نظر گرفته شده بودند.
تلاش‌ها برای محدود کردن گسترش Omicron باعث شد تویوتا موتور و فولکس واگن AG تولید خود را در شهر برای چند روز متوقف کنند. ایرباس اس ای که مرکز اصلی مونتاژ هواپیما در تیانجین دارد، در مورد تأثیر این نوع هواپیما بر تحویل و تقاضای هواپیما در چین نیز هشدار داده است.
بنا به گزارش خبرگزاری دولتی شینهوا، بندر تیانجین، نهمین بندر بزرگ کانتینری در جهان، به طور عادی فعالیت می کند.
گسترش دانش آموزی
Omicron بی سر و صدا به دانش آموزانی که از تیانجین برای تعطیلات زمستانی به خانه بازمی گشتند، چسباند و شیوع دیگری را در آنیانگ، شهری با 5.5 میلیون نفر در مرکز چین ایجاد کرد. این شهر به سرعت به آخرین کانون ویروس چین تبدیل شد و موارد ابتلا روزانه به چند ده نفر در این هفته افزایش یافت.
دانشجوی دیگری آن را از تیانجین به دالیان، شهری بندری در شمال شرقی چین که برای واردات زنجیره سرد بسیار مهم است، حمل کرد.
سومین شهر بندری، نینگبو، در حال حاضر در برابر شعله ور شدن دلتا در حالت مراقبت شدید قرار دارد. محدودیت‌های آن باعث اختلال در خدمات حمل و نقل و توقف فعالیت‌ها در برخی از محوطه‌ها و انبارها در شهر شد که همراه با ژوشان سومین بندر بزرگ کانتینری جهان را تشکیل می‌دهند.
در شانگهای مشاهده شد
همچنین در شرق چین، مرکز مالی شانگهای 5 عفونت مرتبط با یک نفر را شناسایی کرد که ویروس را از خارج وارد کرده بود. آزمایش این فرد تنها پس از رهایی از قرنطینه در شهر که بزرگترین بندر کانتینری جهان را نیز در خود جای داده است، مثبت شد. مقامات بهداشتی در آنجا تلاش می کنند محدودیت ها را به حداقل برسانند و یک فروشنده نوشیدنی را در مرکز شهر شانگهای محاصره کرده اند.
در جنوب، ده‌ها عفونت ناشی از نوع دلتا در شهر رونق فناوری چین در شنژن، درست در آن سوی مرز هنگ کنگ، یافت شده است.
در شیان، مقامات به تدریج محدودیت‌ها را برطرف می‌کنند، زیرا موارد جدید روزانه به تک رقمی می‌رسند، پس از اینکه بیش از 150 مورد در اوج شیوع شیوع بیماری افزایش یافت. این شهر تا حد زیادی محدود به سایر نقاط چین است.