کووید: Omicron میانگین روزانه موارد جهانی را از 2 میلیون عبور می کند

سرعت آلودگی‌های روزانه جدید کووید-19 به ویروس کرونا در هفته گذشته تقریباً دو برابر شده است و از دو میلیون مورد شناخته شده در روز فراتر رفته است، که نشان می‌دهد نوع Omicron با چه سرعتی در سراسر جهان گسترش یافته است.
در 25 آوریل سال گذشته، میانگین جهانی به بیش از 827000 مورد رسید، سطحی که در هر یک از 12 روز گذشته فراتر رفته است زیرا منحنی موارد جهان تقریباً عمودی افزایش یافته است. طبق یک پایگاه داده NYT، مقامات در سراسر جهان به طور متوسط ​​2.1 میلیون مورد در هفت روز گذشته گزارش کردند که تقریباً سه برابر دو هفته پیش بود.
بر اساس گزارش خبرگزاری فرانسه، از زمان کشف سویه Omicron در آفریقای جنوبی در اواخر نوامبر، تعداد موارد جدید جهانی تا 270 درصد افزایش یافته است. اما مرگ و میرهای مرتبط با کووید در کمترین سطح از اکتبر 2020 بوده است، با میانگین 6237 مورد در روز در دوره بین 1 تا 7 ژانویه. و دولت ها خدمات را به دلیل کمبود کارگران محدود کنند. افزایش اخیر همچنین منجر به محدودیت‌های جدید در سراسر جهان و بحث در مورد تزریقات تقویتی شده است.
موج اخیر موارد به دلیل شیوع بیماری در ایالات متحده و اروپا بوده است، جایی که Omicron غالب شده است. این دو منطقه به ترتیب 49 درصد و 33 درصد موارد جهانی را در هفته گذشته داشتند. موارد ابتلا به کووید در مقایسه با هفته گذشته در اروپا 47 درصد و در ایالات متحده و کانادا 76 درصد افزایش یافته است. در همین دوره، موارد ابتلا به کووید در اقیانوسیه 224 درصد، در آمریکای لاتین و کارائیب 148 درصد، در خاورمیانه 116 درصد و در آسیا 145 درصد افزایش یافته است.