گزارش ها: ممکن است انگلستان مجبور به قفل کردن مدار شکن Omicron شود

دوچرخه سواری با دوچرخه از کنار تابلوی مرکز واکسیناسیون 24 ساعته در لندن می گذرد (AFP)

لندن: گزارش‌های رسانه‌ها در روز شنبه اعلام کردند که دولت بریتانیا در حال تدارک برنامه‌هایی برای یک قفل دو هفته‌ای قطع‌کننده مدار در اواخر این ماه، پس از کریسمس است تا سعی کند با نوع Omicron که به‌سرعت در حال گسترش است، همگام شود.
به گزارش تایمز، پیش‌نویس مقرراتی در حال آماده‌سازی است که ملاقات خانوارهای مختلف در داخل خانه را ممنوع می‌کند، مگر برای مقاصد کاری و میخانه‌ها و رستوران‌ها فقط به خدمات در فضای باز محدود می‌شوند.
فایننشال تایمز گزارش داد که بوریس جانسون، نخست‌وزیر بریتانیا، چندین گزینه بر اساس طرح موسوم به C ارائه کرده است که از «راهنمایی ملایم تا تشویق مردم، درست تا قرنطینه» را شامل می‌شود.
دقایق فاش شده از گروه مشاوره علمی دولت برای موارد اضطراری که بی بی سی به آن دسترسی پیدا کرده است، نشان می دهد که دانشمندان به وزرا هشدار می دهند که باید “خیلی زود” اقدامات سخت تری اتخاذ کنند تا تلاش شود بستری شدن در بیمارستان در سطوح قابل کنترل برای خدمات بهداشت ملی حفظ شود.
گزارش‌های مربوط به محدودیت‌های بیشتر قرنطینه در حالی منتشر می‌شوند که بریتانیا بالاترین مجموع روزانه ۹۳۰۴۵ مورد ابتلا به کووید-۱۹ را در روز جمعه ثبت کرد که نسبت به رکورد قبلی ۸۸۳۷۶ مورد در روز پنجشنبه ۴۶۶۹ مورد افزایش داشت.
در حالی که نوع دلتا همچنان در اکثر نقاط کشور غالب است، Omicron در لندن و اسکاتلند در میان یک موج گسترده کنترل را به دست گرفته است.
تعداد افراد بستری در بیمارستان با کووید-19 در لندن به 1534 نفر رسیده است که نسبت به هفته گذشته 28.6 درصد افزایش یافته است.
در همین حال، نیمی از بزرگسالان در بریتانیا پس از تسریع این برنامه در این هفته در مواجهه با نوع Omicron که اولین بار در ماه نوامبر در آفریقای جنوبی شناسایی شد، اکنون دوز تقویت کننده کووید-19 دریافت کرده اند.
این هفته، رزرو آنلاین برای همه بزرگسالان در کنار سایت های پیاده روی در سراسر کشور باز شده است.

فیس بوکتوییترلینکدینپست الکترونیک