یونان: “بی تفاوتی و بی تفاوتی”: رای دهندگان سرخورده یونان

پاتراس: انتخابات یونان به امور پر سر و صدا، با بحث‌های بلند در میخانه‌ها یا تظاهرات خیابانی شهرت دارد – اما این جو پیش از رای‌گیری روز یکشنبه خاموش است، زیرا رای‌دهندگان به توانایی احزاب اصلی برای رفع مشکلات اقتصادی خود تردید دارند.
کیریاکوس میتسوتاکیس، نخست‌وزیر محافظه‌کار مستعفی از دموکراسی نو و رقیب حزب سیریزا، الکسیس سیپراس چپ‌گرا، در نامطمئن‌ترین انتخابات سراسری این کشور در یک دهه اخیر برای قدرت رقابت می‌کنند.
گفت: “زندگی ما روز بعد، هر کسی که برنده شود، تغییر نخواهد کرد.” نیکوس کالایتزیدیس32 ساله، که در یک پمپ بنزین در تسالونیکی، دومین شهر بزرگ کشور، کار می کند.
برای کریسا پاپادمیتریو، 43 ساله، این بار فقط «بی‌تفاوتی و بی‌تفاوتی در میان اکثر رأی‌دهندگان» وجود داشت.
او گفت: «شما مثل گذشته بحث های سیاسی نمی شنوید و بیشتر مردم از صحبت آشکار در مورد اینکه به چه کسی رای خواهند داد، اجتناب می کنند.
با توجه به اینکه نرخ ممتنع از قبل در انتخابات 2019 به 42 درصد رسیده است، تحلیلگران هشدار داده اند که با توجه به عدم علاقه آشکار، تعداد افرادی که از نظرسنجی ها رد می شوند ممکن است این بار افزایش یابد.
و احتمال زیاد بی نتیجه بودن انتخابات یکشنبه و نیاز به دور دوم به دلیل قوانین جدید انتخاباتی، به این معنی است که برخی ممکن است در رای گیری شرکت کنند، زیرا به نظر می رسد که رای تعیین کننده بعید به نظر می رسد.
هر دور دوم احتمالاً در ماه جولای برگزار می شود.
اما صاحب مغازه بینایی سنجی واسیلیس کالیواس گفت که بی‌علاقگی بیشتر به دلیل این احساس است که چیز کمی تغییر خواهد کرد.
این مرد 55 ساله از سومین شهر بزرگ یونان، پاتراس، به خبرگزاری فرانسه گفت: “با ادامه گفتگو با مردم، آنها از هر دو حزب اصلی سرخورده شده اند.”
او گفت: «یونانی ها در حال حاضر راهی برای خروج ندارند. من دولتی می خواهم که مدعی و حامی منافع مردم باشد و به رشد اقتصاد کمک کند. از آنچه می بینم اینطور نیست.»
وعده های خالی؟
استاورولا، 31 ساله، تنها نام کوچک خود را ذکر کرد، گفت که برای رای دادن به زادگاهش پلوپونز سفر نخواهد کرد.
او در آتن گفت: «چه چیزی؟
متینا واسیلیادو بازنشسته69 ساله گفت: «زندگی ما به دلیل تورم بسیار سخت شده است.
او گفت: “این چیزی است که من را بیشتر نگران می کند. حقوق بازنشستگی ما در طول سال ها کاهش یافته است.” او افزود که آنچه او ماهانه می کشد برای پرداخت قبوض، غذا و دارو کافی نیست.
او گفت: «آنچه در تلویزیون درباره افزایش حقوق بازنشستگی می شنویم یک شوخی است.
سطح بی تفاوتی حتی می تواند در میان رای دهندگانی که برای اولین بار در یونان رای می دهند، که 440000 نفر هستند و هشت درصد از رای دهندگان را تشکیل می دهند، بالاتر باشد.
ماریا کاراکلیومی، تحلیلگر سیاسی شرکت نظرسنجی RASS، گفت که تنها یک نفر از هر چهار نفر 17 تا 24 ساله در آخرین انتخابات سال 2019 رأی دادند.
نفلی زوگانلی، دانش‌آموز دبیرستانی، 16 ساله، اعتراف کرد که اکثر همکلاسی‌هایش از احزاب اصلی به ستوه آمده‌اند و احتمالاً از رأی‌گیری صرفنظر می‌کنند یا یکی از ده‌ها حزب کوچک را انتخاب می‌کنند که امید چندانی برای راهیابی به پارلمان ندارند.
اما سیپراس از افزایش دستمزدها – از جمله افزایش حداقل دستمزد مرتبط با تورم – در میان وعده‌های انتخاباتی خود یاد کرده است.
و میتسوتاکیس استدلال کرده است که چهار سال گذشته او پایه های ثبات اقتصادی را پایه ریزی کرده است که یونان می تواند بر آن بنا کند.
در راهپیمایی ها، فارغ التحصیل هاروارد تأکید کرد که به وعده های قبلی خود برای ایجاد رشد پایدار، کاهش مالیات و قوانین سختگیرانه مهاجرت عمل کرده است.
او همچنین از نبود هیجان ظاهری در مورد رای امسال شانه خالی کرد و گفت که “درامات زدایی از سیاست نیز پیشرفت برای کشور است”.
او گفت: «نیازی نداریم که همیشه در یک وضعیت تنش وحشتناک باشیم و فکر کنیم که سیاست باید نبردی برای بقا باشد.